Loyale klanten zijn de ruggengraat van veel merken. Het kost minder om aan hen te verkopen, ze zullen eerder klanten doorverwijzen en als ze goed behandeld worden, zullen ze je merk boven dat van je concurrent...
Nooit eerder was de relatie tussen bedrijven en klanten zo belangrijk als nu. Zowel bij digitale als fysieke ondernemingen is de concurrentie op dit moment hoger dan ooit tevoren. De consument heeft veel keuze...
We dachten dat Covid-19 eind 2021 zou eindigen, maar nu met omicron, weet niemand wanneer het leven weer normaal wordt. We hopen van wel, maar we moeten op alles voorbereid zijn. Digitaal is niet langer een op...
De meeste mensen zijn zich ervan bewust dat de klantervaring zowelbelangrijk is voor het aantrekken als voor het behouden van klanten.Klanten verwachten niet alleen een goed product, maar ook een soepeleleveri...
Messagingkanalen voor klantenservice zijn gestegen in populariteit. Wij geven je 4 tips hoe je Facebook Messenger kunt inzetten om betere klantenservice-ervaringen te bieden. (meer…)...
Een mailbox waar geen einde aan lijkt te komen, de telefoon die blijft overgaan, en wachttijden die maar blijven oplopen. Bij veel organisaties neemt de druk op de servicedesk de laatste tijd enorm toe. In dit...
Bij niet-essentiële winkels in Nederland maken ze momenteel zware tijden mee. Retailers zijn slechts beperkt in staat om hun klanten te bedienen. Om het contact met hen niet te verliezen, doen winkeliers er go...
Ondernemers hebben op dit moment tijdens de coronacrisis minder vertrouwen in de toekomst dan tijdens de kredietcrisis die in de zomer van 2007 ontstond. Daardoor zetten zij in op kostenbesparing en spelen ze ...
Relatiegeschenken kunnen een zeer effectief marketing- en promotiemiddel zijn. Je laat daarmee zien dat je jouw klanten of zakenpartners waardeert. Maar hoe bepaal je welk geschenk je geeft? En wanneer geef je...
In een sector waar veel bedrijven hetzelfde aanbieden – zoals banken die het geld van consumenten beheren – zijn het tegenwoordig de persoonlijke relaties die het verschil maken. Nu consumenten steeds vaker en...
In het hedendaagse marketinglandschap is de customer experience een elementair thema. Want slechte producten of diensten worden niet meer geleverd, prijzenoorlogen kennen vooral verliezers en commercials worde...
Ondernemingen over de hele wereld gebruiken ter bepaling van de status van de klantbeleving een of meerdere van de zes wereldwijd erkende key performance indicators: net promoter score (NPS), customer satisfac...
De aanwassende golf aan technologische innovaties zorgt onontkoombaar voor verandering in de klantverwachtingen. De cruciale vraag is of jouw organisatie adequaat anticipeert op deze ontwikkelingen en mee vera...
Customer centricity omvat de volgende kenmerken: de klant als uitgangspunt klanten laten helpen participeren door klanten in bedrijfsprocessen het sociale perspectief van klanten gebruiken in de s...