start

9 redenen waarom start-ups mislukken

Het is uitdagend om een start-up op te zetten. Je zoekt naar een mogelijkheid, verzamelt geld, mensen en middelen bij elkaar. Mogelijk heb je een plan geschreven. En je gaat starten. In de praktijk zijn er veel...
merk versterken

11 Elementen die je merk versterken

Een merk is een belangrijk deel van een marketingstrategie. Een merk roept een associatie op in het denken van de klant. Die associatie sturen wij met onze uitingen, ons logo, onze uitstraling en natuurlijk het...

In 3 stappen een merk ontwikkelen

Wat is een merk? Een merk is een associatie in het denken van de klant. Bedenk maar een merk en zeg wat jouw associatie ermee is. Vraag aan een vriend of college wat zijn of haar associatie met het merk is. (m...

5 Merkbenaderingen

Een merk is een associatie in het denken van de koper, gebruiker of klant, B2B en B2C. Een goed merk is zeker ondersteunend in een awareness fase en is zeker mede richting gevend aan de uiteindelijke beslissing...
creative-kpi

25 creatieve en zinvolle KPI’s

Een KPI, Key Performance Indicator, is een meetinstrument. Een KPI geeft handvatten aan een marketeer om zijn strategie te koppelen aan doelstellingen en op basis van de resultaten en effecten gekoppeld aan de ...
merkidentiteit

In 3 stappen een merkidentiteit ontwikkelen

Het begrip merk omvat nog steeds dezelfde elementen als destijds is geformuleerd door Giep Franzen: “Een merk is een associatie in het denken van de mens”. Door ontwikkelingen die vooral met online mogelijkhed...
accountability

Accountability steps voor marketeers

Accountability, ROI of het meetbaar maken van de campagne is vaak een lastige sluitpost voor een marketeer. Toch is het vreemd dat we wel inspanningen of investeringen doen in een campagne waarvan we niet kunne...
merk en sociale media

Wat kunnen een merk en sociale media samen bereiken?

De discussies zijn herkenbaar. De activiteiten die kunnen starten op diverse sociale media zoals op Facebook, LinkedIn, Twitter en Pinterest, vanuit een merk, product of dienst, leidt vaak tot discussie. (meer...
Branding

5 Tips voor een betere Brand Experience

De beleving voor een klant van ons product of onze dienst is een succesfactor voor herhalingsaankopen en trouwheid van die klant. De beleving die mensen hebben bij het merk is meer dan een merk bouwen of de foc...
social meten

5 Inzichten voor Social Analytics

Analyseren en meten van inspanningen en daarmee het effect van ons marketingbudget kunnen bepalen, is de basis voor elke marketingstrategie. Wat is Social Analytics: “Een discipline gericht op het meten van d...
merken bouwen

In 7 stappen een merk bouwen

Een merk is een “associatie in het denken van de klant”. Als marketeer zijn we dus enerzijds afhankelijk van het denkpatroon van de klant en anderzijds kunnen we het denkpatroon sturen. (meer…)...
sales

10 Tips voor betere online en offline salesresultaten

Nagenoeg elke onderneming verkoopt iets. Dus sales is belangrijk. Het samensmelten van de marketingcommunicatie inspanningen en de verkoopinspanningen komen, zeker door online ontwikkelingen, steeds meer in elk...