Leestijd: ca. 2 minuten

Social media zijn en blijven belangrijke communicatiemiddelen om te boeien, binden en verkopen. We hebben de belangrijkste trends voor je op een rijtje gezet:

1. Shoppen via social media

Het afgelopen jaar is er ontzettend veel online geshopt. Corona had en heeft veel invloed op ons shopgedrag. Het wordt ook steeds makkelijker en veiliger om op deze manier te kopen en verkopen. Binnen Facebook en Instagram kun je nu al een webshop bouwen. Heb je iets te verkopen, dan kan dat nu dus steeds laagdrempeliger.  

2. Video-content

Video is en blijft een krachtig middel op social media. Het geeft je de gelegenheid om jouw verhaal te vertellen en te delen via allerlei kanalen én in te zetten via Zoom, Teams en Meet. Sinds corona geven artiesten zelfs online concerten. Zoom, Teams, Meet en ook de populariteit van TikTok maken video alleen nog maar belangrijker. Wil je beter zichtbaar zijn en bestaande en nieuwe klanten aan je binden? Dan is met name live-video een interessante optie. 

3. Influencer-marketing steeds groter

Influencers kunnen van grote waarde voor je bedrijf zijn. En iedereen maakt er gebruik van, of je nu net begint, lokaal verkoopt of een groot merk bent. Kijk daarbij niet alleen naar het aantal volgers, maar vooral naar de interactie en impact op jouw doelgroep.

4. Kwaliteit boven kwantiteit

De focus binnen social media komt steeds meer te liggen op relevante, nieuwswaardige en persoonlijke content. Zorg dat je goed zichtbaar bent, maar niet tegen elke prijs. Kies kwaliteit boven kwantiteit. 

Tip: Wil jij de social media optimaal inzetten in je marketingstrategie? Dan is de opleiding Social Media echt iets voor jou!

  • Tijdens de opleiding leer je de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van social media.
  • Ook maak je een social media plan, direct geschikt voor implementatie in je eigen organisatie.

Lees meer over deze opleiding ►

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.