6 tips voor social media ads

Het inzetten van advertenties in de sociale media wordt steeds vaker toegepast. Niet altijd met succes en we mogen ook niet denken dat het inzetten van sociale media een soort laatste reddingsactie is die altij...

In 3 stappen succes met virale content – stap 3

Het proces om virale content met succes in te zetten bestaat uit drie stappen te weten:het vinden van een onderwerp het ontwikkelen van de content het onder de aandacht brengen van de contentDez...

5 tips om je merk te versterken met Snapchat

Snapchat is een sociaal medium dat veel gebruikt wordt door jongeren. Toch zien we een gestage groei bij andere groepen die het sociale medium gaan gebruiken. Als marketeer moeten we er dus wel degelijk over na...

5 tips voor business met Snapchat

Snapchat is voor een grote groep mensen niet meer weg te denken als sociaal medium. Zeker de jongeren onder ons zijn zeer actief op Snapchat. (meer…)...
media

8 Tips voor effectieve inzet van sociale media

De marketingmix omvat de samenstelling van strategische keuzes rondom Prijs, Plaats, Product en Promotie. Dat ligt voor de hand. Het is ook vanzelfsprekend dat uit diezelfde invalshoek deze combinatie vanuit Pr...
facebook

5 KPI’s voor het meten van Facebook video’s

Het produceren van bewegend beeldmateriaal of een video trekt de aandacht. Het blijkt uit onderzoek dat de aandacht van mensen wordt getrokken door video’s maar ook de impact van de video’s op het gedrag van de...

7 meest gemaakte fouten bij sociale media

Wie gebruikt er geen sociale media in de (cross) marketing strategie? We zien het vaak. In veel marketingplannen wordt eigenlijk vanzelfsprekend sociale media geïntegreerd. De auteurs van deze plannen staan ni...

Sociale media. Frequentie en timing!

Sociale media zijn niet weg te denken uit een marketingstrategie. In die strategie krijgt de inzet van sociale media een rol. Goede werkwijze voor de uitwerking is ontwikkelen van een customer journey, denken v...
social media manager

Wat moet een social media manager eigenlijk doen?

Een social media manager heeft als hoofddoel dat de sociale media die worden gebruikt een optimaal resultaat opleveren als bijdrage aan de marketingstrategie. Dat vraagt natuurlijk om inhoudelijke inzicht in de...
merk versterken

11 Elementen die je merk versterken

Een merk is een belangrijk deel van een marketingstrategie. Een merk roept een associatie op in het denken van de klant. Die associatie sturen wij met onze uitingen, ons logo, onze uitstraling en natuurlijk het...
linkedin

6 zaken die je moet weten over LinkedIn

LinkedIn is een belangrijk, vooral zakelijk, sociaal netwerk. Wanneer we naar de penetratie in Nederland kijken dan is de dekking groot, meeste mensen hebben wel LinkedIn. Het dagelijks gebruik van die mensen d...

Online marketing voor traditionele winkels

Door Jonathan ScholtenSommige winkels omarmen online marketing, terwijl andere retailers deze marketingmogelijkheden volledig links laten liggen. Als we kijken naar de winkels die hiermee actief zijn, dan z...