Op vrijdag 25 november is het Black Friday, overgewaaid uit Amerika. Het is de vrijdag na Thanksgiving en markeert het begin van het winkelseizoen voor de feestdagen. Black Friday raakt ook in Nederland steeds...
Een chatbot is een geautomatiseerde gespreksbot die is ingebed in Instagram. Als je met een chatbot praat, heb je geen gesprek met een echt mens, maar met een computer. Je kunt chatbots op Instagram goed gebru...
Hoe zorg je dat je doelgroep niet alleen je content leest, maar ook in actie komt? Verbeter je call-to-action (CTA)! Hoe? We geven je 4 handige tips die je daarbij helpen. (meer…)...
Het hebben van een website, betekent niet meteen dat je website ook meteen succesvol is. Daarom is het ontzettend belangrijk om je conversie bij te houden. Daarom In dit artikel 6 tips om ie kennis over conver...
Conversie optimalisatie valt niet meer weg te denken in het online marketing landschap. Een website kan nog zo mooi in elkaar zitten, maar zodra dit niet resulteert in een bestelling of aanvraag heb je er wein...
Heb je een website of webshop met veel bezoekers, maar leveren deze eigenlijk niet heel veel verkopen op? Waarschijnlijk ligt het conversiepercentage dan te laag. Dit kan verschillende oorzaken hebben. In dit ...
Split testing, ook wel A/B-testen genoemd, stelt je in staat om twee verschillende versies van een webpagina te vergelijken - het origineel en een variant - om te bepalen welke beter presteert, met als doel co...
Grote of kleine bedrijven: bijna iedereen houdt zich deze dagen bezig met bloggen. Maar wat is nu precies de meerwaarde van bloggen? En waarom is het belangrijk voor je online marketing? Vijf redenen: (me...
De uitfasering van cookies van derden komt snel dichterbij en in de hele sector zijn bedrijven druk bezig hun standpunt ten opzichte van de toekomst van identiteit in te nemen. Hoewel er momenteel geen eenduid...
In dit digitale tijdperk is de website van je bedrijf dé plek waar potentiële klanten met jouw organisatie kennismaken en contact kunnen leggen. Het is van essentieel belang regelmatig een audit uit te voeren ...
Het oudste instrument in digital marketing is de e-mail. Het allereerste digitale bericht werd al in 1974 verstuurd door Ray Tomlinson. Het grote publiek maakte in 1995 kennis met de elektronische post toen he...
Organisaties in business-to-business focussen zich met name op het verhogen van het bezoek aan de website. Het verbeteren van de website zelf krijgt echter veelal onvoldoende aandacht. Dat is jammer, aangezien...
Het inzetten van advertenties in de sociale media wordt steeds vaker toegepast. Niet altijd met succes en we mogen ook niet denken dat het inzetten van sociale media een soort laatste reddingsactie is die altij...
Het gebruik maken van afbeeldingen in je sociale media strategie kan succesvol zijn als onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie. Denk aan de invloed op brand-awareness, engagement, merkperceptie en...
Er wordt veel media ingezet in een journey om de (potentiële) klant te verleiden uiteindelijk het product of dienst te kopen. Elke stap in de journey waar media wordt gebruikt, wordt ook met die media een boods...