Het inzetten van advertenties in de sociale media wordt steeds vaker toegepast. Niet altijd met succes en we mogen ook niet denken dat het inzetten van sociale media een soort laatste reddingsactie is die altij...
Het gebruik maken van afbeeldingen in je sociale media strategie kan succesvol zijn als onderdeel van je marketing- en communicatiestrategie. Denk aan de invloed op brand-awareness, engagement, merkperceptie en...
Er wordt veel media ingezet in een journey om de (potentiële) klant te verleiden uiteindelijk het product of dienst te kopen. Elke stap in de journey waar media wordt gebruikt, wordt ook met die media een boods...
Het inzetten van direct mail neemt af. Op zich niet bijzonder omdat de kosten voor direct mail stijgen, het bereik kleiner wordt en we steeds meer online zijn. Die laatste reden is vaak het uitgangspunt om dire...
Elke marketingstrategie en elke campagne is erop gericht om mensen te overtuigen en overhalen een actie te ondernemen. Dat kan zijn om iets te kopen, ergens naar toe te gaan, mensen te laten na denken of mensen...
Veel marketeers willen het eigen bereik vergroten. Dat is een goed streven, met een groter bereik heb je meer kans op succes uiteindelijk. Om dat eigen bereik groter te maken wordt een nieuwsbrief aangeboden. D...
Tegenwoordig is iedereen wel betrokken bij het ontwikkelen, ontwerpen en bouwen van een website. Discussie over optimalisatie, layout, design staan dan bovenaan de lijst. Toch is er een aantal factoren die bela...
Met deze 7 stappen ontwikkelen we een handvat dat je kunt gebruiken voor het zelf ontwikkelen van de beste landingspagina. Wat uiteindelijk “beste” inhoudt is mede afhankelijk van de doelstelling die je aan de ...
We gebruiken allemaal wel een landingspagina. Een pagina waarop we specifiek vanuit een campagne bezoekers gericht willen laten uitkomen op de website. Om vervolgens te zorgen dat de bezoeker van de landingspag...
Een website ontwikkelen kost veel tijd, geld en inspanning. Door vooraf goed na te denken wat er wel en niet belangrijk is bij het samenstellen van een briefing voor de website bouwer (intern of extern) is tijd...
Een website ontwikkelen kost veel tijd, geld en inspanning. Door vooraf goed na te denken wat er wel en niet belangrijk is bij het samenstellen van een briefing voor de website bouwer (intern of extern) is tijd...
Met de vele mogelijkheden die er online zijn is “Inbound Marketing” meer op het netvlies gekomen van de marketeer. Er zijn vele definities van Inbound Marketing terug te vinden. Inbound Marketing heeft zijn int...
In deel 1 en deel 2 zijn we gestart met 5 thema’s. We gaan in deel 3 door met het ontwikkelen van KPI’s voor het meten van een contentstrategie. De focus ligt dan op de laatste twee thema’s. (meer…)...
Er wordt veel tijd en geld gestopt in het produceren van content en het verspreiden van de content. Of deze content ook daadwerkelijk bijdraagt aan de successen en de doelstellingen die binnen de overkoepelende...