Leestijd: ca. 3 minuten

Dagelijks schrijven we meerdere mailingen voor onze relaties. Daarbij denken we vaak niet aan de elementen in de email. Wanneer we email vanuit een wervende of behoudende doelstelling versturen denken we langer na over de inhoud en opbouw en mogelijk andere elementen van een mail. Onderstaande tips zijn soms voor de hand liggend en soms gaan we er in de snelheid van het verwerken overheen terwijl het dan een tip kan zijn die conversieverhogend werkt.

Deze tips zijn ook bruikbaar voor de eigen dagelijkse mail!

Deel 2 van de tips:

9 Webversie van de email

Geef de ontvanger de mogelijkheid om een webversie van de email of nieuwsbrief te lezen. Dit bericht staat meestal bovenaan in de mail. Op deze wijze trek je mensen wel meteen naar je website.

10 Kopregels

De kopregel is eigenlijk de eerste regel die een ontvanger echt ziet van de mailing. Het vormt na de onderwerpregel de tweede goede mogelijkheid om mensen aan te zetten tot verder lezen.

11 “Volg mij”

Wanneer je op sociale media actief bent en wilt dat mensen je volgen, heb je waarschijnlijk de buttons van de sociale media op de website staan. Plaats deze buttons ook in de email. Plaats niet alleen de buttons maar ook de Call To Action, plaats “volg mij via” erbij.

12 Body

De romp van de email. Dat is waar we de informatie aan de ontvanger willen overbrengen en toelichten.

  • varieer met tekst en beelden
  • maak tekst niet te lang
  • praat niet over jezelf

13 Stuur door naar een vriend

Hoe makkelijk kan het zijn. Geef aan dat de mail ook doorgestuurd kan worden naar een vriend. Zorg voor een link waar de ontvanger alleen maar op hoeft te klikken en dan in zijn eigen email programma terecht komt. Het doorsturen van email is een tool om je eigen netwerk in te zetten jouw boodschap te delen. Hoe effectief is een mail als je die ontvangt vanuit je eigen netwerk.

14 Aanmelden voor nieuwsbrief

Wanneer je gebruik maakt van de doorstuur mogelijkheid, vergeet dan niet een mogelijkheid toe te voegen om mensen zich aan te laten melden voor de nieuwsbrief.

15 Manage verwachtingen

Vermeld de frequentie van het versturen van de nieuwsbrief. Hiermee zal het aantal afmeldingen dalen, je voldoet aan de verwachtingen.

16 Persoonlijk

Als het maar even kan de naam van de ontvanger vermelden in de email. Denk er wel aan dat je dat consequent doet. Wanneer de mail is opgebouwd vanuit u is het gebruiken van de voornaam niet gepast.

17 Logo

Laat jezelf zien met het logo. Dat geeft mensen een beeld van de afzender en blijft dan hangen.

Met deze 9 tips heb je zeventien tips ontvangen. Nu experimenteren met de tips in je eigen mail.
Succes!

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.