Leestijd: ca. 3 minuten

De ontwikkelingen op marketing- en specifiek influencer marketinggebied gaan hard. Nieuwe inzichten, toepassingen, apps. Maar soms is het ook goed om even stil te staan bij de essentie. Echte invloed begint niet met gereedschap. Het begint en eindigt met een netwerk van influencers die waardevolle gesprekken binnen het door jou gekozen publiek stimuleren.

Tip 1: Ken je influencers

Zet in op influencers, maar zorg ook dat je een connectie met ze hebt. In het ideale geval ken je ze persoonlijk. En zo niet: zorg dat je je voldoende in hen verdiept en de beleefwereld van je doelgroep om de plank niet mis te slaan. Vraag hen ook om feedback op je producten, diensten en programma’s en luister.

Tip 2: Stem goed af met je influencer

Zorg dat je jouw campagne goed afstemt met je influencer, er begrip en gevoel is zodat een optimale combinatie ontstaat met mooie verhalen op Instagram en bepaal hoe je hem of haar het beste kunt inzetten. Bespreek daarin ook zaken als timing, exclusiviteit, verwachtingen, doelen en creatieve visie

Bouw aan je relatie met je influencer door elkaar regelmatig te zien en te spreken en ideeën uit te wisselen. Zorg dat er een verbinding is.

Tip 3: Luister en volg je medewerkers

Leef je in, in je medewerkers. Met wie identificeren zij zich, welke mensen volgen zij en welke gesprekken vinden er plaats op de kanalen waar zij zich bevinden? Je kunt hier veel van leren en toepassen op je eigen producten en diensten.

Tip 4: Focus op relevantie

Bedenk wie je wil bereiken en welke content voor hen relevant is. Het is waardevoller om je boodschap bij de juiste (kleinere) doelgroep te krijgen, dan viraal te gaan en eigenlijk met hagel te schieten.

Tip 5: Zet podcasts in

Een mooi gesprek en je doelgroep die hier 30 minuten naar luistert? Het is één van de beste influencertools die je kunt inzetten. Werk je er nog niet mee? Ga ermee aan de slag.  Dit kan het hosten van een podcast met gasten zijn of gast op podcasts van anderen.

Tip: Wil je leren hoe je een goede influencer strategie formuleert en implementeert? Dan is de training Influencer Marketing iets voor jou!

Lees meer over deze training

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.