Leestijd: ca. 3 minuten

Ben jij ook altijd op zoek naar de ultieme marketingmix? En schuw je daarbij nieuwe platforms niet? Wij nemen je mee in de wereld van BeReal. Een platform dat wars is van filters en aanstellerij. En één van de meest gedownloade apps van dit moment.

BeReal is bedoeld om authentieke verhalen te vertellen over je dagelijks leven en deze te delen in jouw netwerk. Het verlangen naar echtheid en authenticiteit, zonder filters, leidde onder andere tot de Instagram-trend NGL wat betekent: Not Gonna Lie. Deze trend is vooral onder jongeren populair.

Snel, transparant en authentiek

Het werkt heel simpel: BeReal vraagt je één keer per dag, op een willekeurig moment, om een foto te posten (met voor- en achter-camera van je telefoon). Je krijgt hier twee minuten de tijd voor. Je deelt je foto vervolgens met je vrienden. Omdat dit zó snel moet gebeuren, heb je geen tijd om je om te kleden of je make-up bij te werken. Je laat je dus zien zoals je op dat moment bent. Of dat nu in de rij bij de supermarkt is, in de sportschool, in het café of lui op de bank.

Wil jij ook BeReal inzetten voor je bedrijf? Probeer het! Je kunt én moet snel handelen: geen tijd voor ingewikkeld en gladde content. Snel, eerlijk en transparant. Je slaat hiermee de weg van echtheid in die je ook op andere platforms kunt doorvoeren.

Hoe pas je BeReal toe in jouw marketingaanpak?

Toepassing 1: Vergroot je merkbekendheid

Zorg dat er over je merk wordt gepraat. Wees echt en vertel het volledige verhaal, ook als het niet zo fraai is. Dat geeft je doelgroep juist het vertrouwen dat je eerlijk bent en maakt je merk aantrekkelijker. Gun je doelgroep een kijkje achter de schermen. Eerlijk, open en transparant.

Toepassing 2: Laat je zien als werkgever

Laat zien hoe het is om bij je bedrijf te werken. Je kunt dit zelfs wisselen, als een soort kettingbrief post iedere dag een andere medewerker een foto. Je laat zien hoe hip, transparant en authentiek je bent én je geeft een inkijkje hoe het is om bij je bedrijf te werken. Ideaal als je (jonge) medewerkers zoekt.

Toepassing 3: Benadruk de voordelen van je product

BeReal houdt het kort en bondig. Heeft jouw product of dienst vele mooie kenmerken of voordelen? Je belicht telkens een ander aspect van je product, in hapklare brokjes. Stapje voor stapje.

Toepassing 4: Laat zien waar je evenement plaatsvindt

Organiseer je een evenement? Door de coördinaten in BeReal in te schakelen, laat je zien waar je evenement plaatsvindt.

Tip: Wil je leren hoe je de digital marketing mix optimaal inzet om je doelstellingen te behalen? Dan is de opleiding Digital & Online Marketing iets voor jou!

  • In 12 dagdelen (4 maanden) leer je heel praktisch hoe je de belangrijkste online kanalen zo inzet dat je je doelen behaalt.
  • Je nieuwe kennis vertaal je naar een eigen digital marketing strategie, direct geschikt voor implementatie.

Lees meer over deze opleiding

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.