Leestijd: ca. 5 minuten

Het creëren en beheren van content is uitdagender dan ooit. Met zoveel kanalen kan het bijhouden van al je berichten omslachtig zijn. Voer daarom aggregators voor sociale media in. Ze helpen je om toezicht te houden op je digitale aanwezigheid en informatie te verspreiden onder je publiek.

Aggregators van sociale media verzamelen en organiseren berichten op sociale netwerken. Hierdoor kun je content van hoge kwaliteit verzamelen om te delen met je doelgroepen. Het verzamelen, sorteren en delen van hoogwaardige content versterkt het merk en bouwt vertrouwen op bij je volgers.

Voordelen aggregators

  • Sociale media kunnen sociaal bewijs van je status leveren door tevreden klanten op je website te delen.
  • Het markeren van positieve, door gebruikers gegenereerde berichten op je site creëert shout-outs naar je volgers, waardoor ze zich gewaardeerd voelen. Bovendien, wanneer andere mensen echte klanten zien die je merk aanprijzen, versterkt dit je status.
  • Tijdbesparing. Natuurlijk kun je zelf hashtags en vermeldingen doorkammen om een collectie te maken. Maar dat kost je veel tijd.

Soorten aggregators

  • Hashtag-aggregatie: Deze kunnen content van sociale medianetwerken halen op basis van een aangepaste of populaire hashtag. Je kunt ook zelf een hashtag maken en deze delen met je deelnemers. De aggregator haalt vervolgens content op, op basis van deze hashtag. Ook tijdens het evenement kun jij én je doelgroep de hashtage delen zodat mensen hun feedback en ervaring in realtime kunnen zien.
  • Profielaggregatie-of kanaalaggregatie: Deze richt zich meer op merkinhoud die je maakt en deelt op sociale mediaplatforms. Je kunt individuen een dag laten overnemen, influencers volgen of de sociale media-accounts van een zakenpartner markeren.
  • Platform aggregatie: Deze richt zich op een specifiek sociaal netwerk, zoals Instagram of Twitter, en beheert op basis van je geselecteerde instellingen. Je kunt een feed instellen op basis van een zoekwoord of hashtag en verschillende zoekwoorden gebruiken voor elk platform.

Aggregatietools

Hieronder een lijst met de favoriete opties van Hubspot.

  • Taggbox: Deze widget trekt content van ruim 20 platforms. De tool is beginnersvriendelijk, dus je hebt geen uitgebreide technische kennis nodig om het te laten werken. De klantenservice van Taggbox is ook goed.
  • Tagembed: Werkt met de meest populaire sociale netwerken en biedt plug-ins die speciaal zijn gemaakt voor WordPress en Shopify. De tool biedt opties voor verhalen en albums, plus je kunt ook verschillende thema’s en lay-outs op je website kiezen. Met Tagembed kun je kleurenschema’s aanpassen aan je merk. Je krijgt zelfs toegang tot engagement analytics. Het biedt een gratis abonnement en drie verschillende prijsniveaus.
  • EmbedSocial: Het is een één van de meer gevestigde aggregatieplatforms voor sociale media, met een behoorlijk klantenbestand. Gebruikers kunnen het gratis proberen met Instagram en vervolgens betalen om te upgraden voor extra bronnen. Deze tool is een goede optie voor grotere, gevestigde bedrijven met een budget voor de upgrades en de mogelijkheid om alle functies te gebruiken.
  • Flockler: Hiermee verzamel je hashtag-feeds van acht bronnen die je op je site, in je e-mail of meer kunt weergeven. Je kunt de berichten van je merk en door gebruikers gegenereerde content rangschikken binnen een breed scala aan lay-outs. Het basispakket is prijzig, maar deze tool is uitgebreid in vergelijking met de anderen. En je hebt toegang tot de beste klantenservice.
  • Curator: Deze tool maakt gebruik van JavaScript, waardoor het SEO-vriendelijk en gemakkelijk te gebruiken is. Het gebruikt ook minimale code en vertaalt zich goed naar mobiele apparaten. Gebruikers die op zoek zijn naar een eenvoudige interface met basisaggregatortools, kunnen hier beginnen. Het biedt een breed scala aan tarieven, waaronder een van de meest inclusieve gratis niveaus die beschikbaar zijn.
  • Wallrus: Dit platform is leuk en nuttig voor degenen die gedijen op Instagram en Twitter. De Wallrus bedient niet zoveel sociale netwerken, maar hij doet er twee uitzonderlijk goed en is gratis. Het platform is alleen in de bètamodus is, het werkt aan het gebruik van analyses om je te helpen je feedparameters te verbeteren.
  • Hootsuite: Vooral bekend als planningstool, maar het kan meer. Je kunt bijvoorbeeld specifieke streams maken met verschillende parameters, de content controleren en contact maken met je publiek. Hootsuite kan echter duur worden als je extra’s toevoegt om het functioneler te maken.
  • Juicer: Werkt met 15 sociale netwerken en stelt je in staat om te upgraden naarmate je groeit en meer tools nodig hebt. Je kunt op elk moment annuleren omdat er geen contracten zijn en je krijgt moderatietools met de eerste laag. Juicer beschikt over één van de beste moderatietools op de markt, zodat je weet dat berichten veilig en positief blijven.

Tip: Wil jij de social media optimaal inzetten in je marketingstrategie? Dan is de opleiding Social Media echt iets voor jou!

  • Tijdens de opleiding leer je de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van social media.
  • Ook maak je een social media plan, direct geschikt voor implementatie in je eigen organisatie.

Lees meer over deze opleiding ►

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.