Customer centricity omvat de volgende kenmerken: de klant als uitgangspunt klanten laten helpen participeren door klanten in bedrijfsprocessen het sociale perspectief van klanten gebruiken in de s...
Vanuit de klant denken, de strategie bepalen vanuit de beleving van de klant of het zorgen voor onderscheidend vermogen op basis van experience. Elke marketeer heeft het ook over de experience voor de klant en ...
Om producten en diensten met succes te positioneren zijn er 3 elementen die voor een marketeer het succes bepalen: het verkoopkanaal je klant de andere aanbieders Wanneer je deze 3 elementen goed ...
Om producten en diensten met succes te positioneren zijn er 3 elementen die voor een marketeer het succes bepalen: het koopproces je klant de andere aanbieders Wanneer je deze 3 elemente...
Het inzetten van direct mail neemt af. Op zich niet bijzonder omdat de kosten voor direct mail stijgen, het bereik kleiner wordt en we steeds meer online zijn. Die laatste reden is vaak het uitgangspunt om dire...
Het ontwikkelen van een experience is de beste optie voor het leveren van een extra toegevoegde waarde aan een klant. Producten zijn nagenoeg vergelijkbaar, prijzen zijn niet altijd meer even onderscheidend en ...
De B2B markt is een benadering van de markt op zich. B2B is anders dan B2C is een uitspraak die vaak door marketeers uitgesproken wordt. Er worden teveel B2C voorbeelden in blogs en boeken behandeld. Opvallend ...
Sun Tzu, een generaal uit het Chinese leger die 500 jaar voor Christus, een boek heeft geschreven. Het boek “de kunst van het oorlog voeren” is een standaardwerk over de strategie voor het voeren van een oorlog...
Mensen bezoeken websites en gaan zo snel mogelijk weer weg of mensen voorkomen juist het bezoeken van de website. Vertrouwen is hierbij vaak het sleutelbegrip dat mensen wel of niet aanzet om een website te bez...
Binnen een marketingstrategie is het ondenkbaar om niet na te denken over het merk en de merk experience. Vanuit dat kader stippen we twee begrippen aan: (meer…)...
Content is belangrijk. Je kunt er mensen mee raken en binden, de engagement vergroten, conversie optimaliseren en dus successen boeken. Content is ook belangrijk geworden omdat de mogelijkheden content te gebru...
De kassa speelt een belangrijke rol in elke winkel. Of het nou om een webwinkel gaat, een fysieke winkel, of allebei. Het is daarom belangrijk dat je kassasysteem goed aansluit bij de winkel. Een point-of-sale-...
Het meeste geld wordt uitgegeven om klanten te werven. Toch is het zinvol en kan het zelfs leiden tot meer succes wanneer je ook het proces van klanten behouden in kaart brengt en aandacht aan schenkt. Bijzonde...