Een tijdje terug schreef ik een post hier op Bijgespijkerd over de 'sociale' toekomst van televisie. De centrale vraag die ik hier aanhaalde was: 'Halen we televisie naar social of social naar de televisie?' Vo...
In de Volkskrant van zaterdag 27 februari een interessant stuk in Het Vervolg met de titel Stuurloos dobberen we voort. Een titel die op het eerste gezicht niets met Bijgespijkerd te maken heeft maar er zit ee...
Het is inmiddels een bekend fenomeen: lekker met de laptop op schoot voor de tv. Even wat mail wegwerken, even rondsurfen of met vrienden chatten. Dit wordt blijkbaar 'media meshing' genoemd en Microsoft Ad...
Gelukkig, we zijn het jaar voorbij waarin social media gezien werd als de enige en echte holy grail of marketing! Gelukkig, we zijn de jaren voorbij waarin iedereen maar wat deed, of kijken in ieder geval iets ...
2010 is weer begonnen en zoals elk jaar is het dan weer tijd voor de goede voornemens. Zouden we ze dit jaar echt in de praktijk gaan brengen of blijft het bij een goed voornemen? Vorig jaar schreef Jeremiah O...
Dé trends voor 2010? Crossmedia anders dan online media? Meer SEO? Nog meer sociale media of vervuilt dit in 2010? Conversiegerichtheid? Harde afrekenmodellen voor displayadds? Gaat mobiele marketing de lucht ...
We ontkomen er deze dagen niet aan, allerlei lijstjes die 2009 beschouwen en vooruit kijken naar 2010. Ook ik (ja, hoe afgezaagd het ook is) wil even met jullie vooruit kijken naar komend jaar. 2010 wordt namel...
De Apple iPhone is al een lange tijd de onbetwiste nummer 1 op het gebied van smartphones en bij velen een zeer geliefd gadget. Hierdoor worden er dagelijks nieuwe applicaties (apps) voor de iPhone ontwikkeld, ...
Volgens Youngworks is het de (jongeren)trend van 2010: infobesitas - de angst om informatie mis te lopen. Het web biedt anno 2010 een overload aan informatie, wat in veel gevallen resulteert in een ongezond...
Ik verwonder me vaak over het web, over het web zoals het nu is. Het web dat door Google wordt bepaald, door Twitter en door Facebook; het sociale web. We hebben internetcelebrities, wat ze uitvoeren behalve de...
Naar aanleiding van een sterk artikel op CNN.com zullen de verschillende trends die door Pete Cashmore (Mashable) genoemd worden gereflecteerd worden op de affiliate marketing business. Oftewel, welke commercië...
Eerlijk gezegd had ik al een tijd terug gewerkt aan een artikel over Google Internet Stats, dat niet direct goed uit de verf kwam. Het lijkt me mooi er toch nog even op terug te kijken, vanwege de trend die doo...
Het bekende Tweakers logo, wie kent het niet?! Tweakers was en is nog steeds voor velen een plek om informatie te vinden en te kunnen delen. Ik weet nog wel dat ik in mijn studietijd Informatica aan de Hogescho...
Door de recente groei van Facebook, ook in Nederland, ben ik me eens verder gaan verdiepen in de marketingmogelijkheden van dit gigantische Social Network. Iedereen die van Facebook gebruik maakt komt wel in aa...
In deze tweede post in de serie gaan we in op de behoefte aan intimiteit bij mensen aan de hand van een presentatie van Stefana Broadbent. Voer voor psychologen, economen én (internet) marketeers. In deze se...