Analyseren en meten van inspanningen en daarmee het effect van ons marketingbudget kunnen bepalen, is de basis voor elke marketingstrategie. Wat is Social Analytics: “Een discipline gericht op het meten van d...
Een merk is een “associatie in het denken van de klant”. Als marketeer zijn we dus enerzijds afhankelijk van het denkpatroon van de klant en anderzijds kunnen we het denkpatroon sturen. (meer…)...
Nagenoeg elke onderneming verkoopt iets. Dus sales is belangrijk. Het samensmelten van de marketingcommunicatie inspanningen en de verkoopinspanningen komen, zeker door online ontwikkelingen, steeds meer in elk...
In het eerste deel van dit tweeluik over merkconsistentie is het model voor merkconsistentie onder de loep genomen. In deel 2 gaan we een aantal elementen noemen die de merkconsistentie in de verschillen...
We draaien alles om. We gaan niet nadenken hoe we beter een instrument kunnen inzetten maar beginnen de blog vanuit de klant. Wat zijn nu elementen die klanten van ons verwachten? Wat wil een klant dat wij van ...
Het belang van kleuren wordt wel eens onderschat. Vanuit de psychologie van de communicatie en de neuromarketing, is een duidelijke beweging, op basis van onderzoek, dat kleuren wel degelijk invloed hebben op h...
Het bouwen van een website vraagt om veel inhoudelijke kennis en technische inzichten. De technologische mogelijkheden ontwikkelen zich in snel tempo dus ook de mogelijkheden die er zijn om in een website op te...
De pagina die de minste aandacht krijgt op een website is de pagina die over onszelf gaat. Deze pagina krijgt doorgaans de tab of benaming van “over ons” of “about”. (meer…)...
Een merk is een associatie in het denken van de klant. Uitgaande van deze definitie, een traditionele omschrijving met actuele componenten, is het werken met beelden een factor die mede het succes bepaalt. (me...
De tijd dat je je als marketeer enkel moest bezighouden met de billboards in de straat, is definitief voorbij. Je moet vandaag de dag simpelweg aanwezig zijn in de online wereld, maar daar stap je niet zomaar i...
We weten maar al te goed dat onderlinge en wederzijdse aanbevelingen het best werken. Peer-2-peer werkt beter dan welke vorm van adverteren, online en offline, dan ook. (meer…)...
Elke marketeer is wel actief op één of meerdere sociale media. Woorden als engagement, brand awareness en merk- of naamsbekendheid zijn dan vaak de drijvers waar we ons naar richten. In de praktijk zal er vaak ...
Een campagne succesvol maken hangt met veel aspecten samen. Het gaat te ver om in 1 document de oplossing aan te dragen waar elke marketeer mee bezig is. (meer…)...