Leestijd: ca. 2 minuten

Twitter is bezig met het uitrollen van een nieuwe functie. Locatie-gebaseerde trending topics. Voorheen werden de trending topics bepaalt a.h.v. alle tweets op Twitter, nu wordt er gekeken naar een bepaalde regio. In Amerika is er een groot aantal steden waarvoor gekozen kan worden en buiten Amerika kun je kiezen voor landen zoals Mexico, Brazilie en Canada, maar ook voor de stad Londen.

Op dit moment worden maar 0,23% van de tweets voorzien van een locatie op basis van GPS. Een hoop Twitter-clients ondersteunen het toevoegen van geo-locatie nog niet. Als dit wel wordt ondersteund moet je dit ook nog aanzetten in Twitter zelf.

Met Local Trends kun je dus kiezen voor een specifieke locatie en trends uit de omgeving zien. Dit zal vaak rondom je huis zijn, maar dit kun je tijdens het reizen makkelijk aanpassen. Er worden de komende tijd nog meer steden en landen toegevoegd.

Waarom speelt locatie een grote rol?

Locatie gaat een grote rol spelen in het delen van gebeurtenissen. Waar je bent zegt veel over wat je aan het doen bent en welke keuzes je hebt gemaakt. Ook voor bedrijven is het interessant om op locatie in te kunnen spelen. Het draait allemaal om relevantie en door te kiezen voor tweet of trends uit de omgeving wordt er meer ruis uitgesloten.

Over de auteur

Tijmen is werkzaam als online shop manager bij KPN, waar hij zich onder andere bezighoudt met conversien optimalisatie, usability, webanalytics en SEO/SEA.

3 reacties

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.