Een customer journey is een instrument om: te analyseren hoe de klant, B2B en B2C, tot een aankoop komt welke media hij/zij dan gebruikt opsomming van de touch points om tot een beter beeld van de mediaconsump...
Zoekmachine optimalisatie. Voor iedereen wel een bekend begrip. Maar is ook de daadwerkelijke toepassing duidelijk? Vaak praten we over SEO, waarbij de correctheid en actualiteit niet centraal staan. (meer&hel...
In Nederland zijn er veel evenementen. Denk aan de grotere spektakels als PinkPop en Lowlands maar ook een evenement als Sail (1 keer in de 5 jaar). Natuurlijk zijn er nog veel meer evenementen te benoemen. Wat...
Een blog. Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Iedereen heeft wel eens gezegd ‘we gaan een blog starten’. Maar is korte tijd later in schoonheid gestrand. (meer…)...
CEX verkoopt! Customer Experience rules! Het is in het kader van klantwerving en klantbehoud een steeds meer naar voren komende ontwikkeling dat de beleving van een klant de basis is voor succes. (meer&hell...
Big Data, een term die je vaak hoort. Maar wat is het nu eigenlijk? Volgens Wikipedia: “a broad term for data sets so large or complex that traditional data processing applications are inadequate. The term o...
De smartphone is niet meer uit ons leven te bannen. We kopen meer via tablets dan via laptops, laat staan desk tops die steeds meer uit beeld verdwijnen. (meer…)...
Twitteren lijkt zo eenvoudig. Je gooit een mening, wat verbouwde content en reacties de timeline in. Wellicht is dit ook meteen de uitdaging. (meer…)...
Het belang van kleuren wordt wel eens onderschat. Vanuit de psychologie van de communicatie en de neuromarketing, is een duidelijke beweging, op basis van onderzoek, dat kleuren wel degelijk invloed hebben op h...
In een digitale en mobiele wereld als nu is het versturen van post een vreemde eend in de bijt aan het worden. Toch moeten we als marketeers de effectiviteit van het versturen van zogenaamde post vanuit een dir...
Het ontwikkelen van een customer journey of een buyer journey is een instrument om goed inzicht te krijgen in de gedragingen van (potentiële) kopers van je product of dienst. (meer…)...
Het blijft een discussie op zich. B2B marketing versus B2C marketing. Volgens een groep professionals zitten er verschillen tussen die 2 marketingbenaderingen en volgens aan aantal andere professionals zijn er ...