Leestijd: ca. 4 minuten

Digitale marketingtrends veranderen voortdurend. Elk jaar brengt nieuwe marketingstrategieën met zich mee. Het maakt daarbij niet uit of je bedrijf groot of klein is: zorg dat je goed gevonden wordt. Zoekmachine optimalisatie blijft belangrijker dan ooit als het gaat om het indexeren van je website op Google. Maak gebruik van onderstaande tips en technieken zodat je hoger scoort in de vindbaarheid en het meeste uit je verkeer kunt halen.

Tip 1: Optimaliseer je e-mail strategie

80% van de marketeers heeft gemeld dat de betrokkenheid bij e-mail de afgelopen twaalf maanden is toegenomen. Bovendien levert e-mailmarketing voor kleine bedrijven het hoogste investeringsrendement op. Voorwaarde: een goed opgemaakte e-mail die beknopte tekst en een boeiende boodschap heeft. Je kunt bovendien segmenteren op basis van je klantenbestand en kortingscodes geven aan degenen die je website verlaten met items in het winkelmandje.

Tip 2: Gebruik de AIDA-formule

AIDA staat voor Aandacht, Interesse, Verlangen, en Actie. AIDA werkt extreem goed op bijna alle marketingkanalen om de aandacht van de lezer te trekken, een gevoel van willen te creëren, aan hun hart te trekken, en hen een oplossing voor hun probleem te bieden.

Tip 3: Omarm videomarketing

Video is uitgegroeid tot een drijvende kracht voor digitale marketing. Volgens onderzoek zullen video’s in 2021 goed zijn voor bijna 82% van het internetverkeer van consumenten.

Live en branded video’s zijn twee van de populairste trends in videomarketing op dit moment, en mensen blijven nieuwe en interessante manieren vinden om hun publiek te betrekken met videocontent.

Door de video op YouTube te optimaliseren met relevante zoekwoorden, vergroot je de kans dat je video meer bekeken wordt. En besteed extra aandacht aan de titel van de video – die moet uniek en boeiend klinken. Probeer je te onderscheiden van de rest.

Tip 4: Creëer interactie met je publiek

Veel succesvolle merken maken gebruik van content die hun publiek betrekt, naast content die onderwijst. Denk daarbij aan polls, quizzen en wedstrijden, waarbij het publiek kan stemmen of zijn mening kan geven over een bepaald onderwerp. Probeer deze inhoud relevant te houden voor uw bedrijf.

Expiring content, dat geïnspireerd lijkt door het Snapchat-model, blijft ook aan populariteit winnen bij het jongere publiek. Expiring content blijft een bepaalde tijd op je website of social media staan voordat het wordt verwijderd. Dit creëert een gevoel van urgentie dat kijkers aanmoedigt om actie te ondernemen. Ook het geven van een kortingscode gedurende een beperkte periode, kan helpen om je publiek te verleiden.

Tip 5: Herken het verschil tussen marketing en branding

Branding is hoe het publiek je bedrijf zal zien. Online marketing versterkt je branding-inspanningen. Dit betekent dat je marketinginspanningen de boodschap van je merk moeten versterken en niet het tegenovergestelde effect moeten hebben. Dit is echter waar veel kleine bedrijven de plank misslaan, omdat ze marketingcampagnes gebruiken die zich meer richten op hun product of dienst in plaats van op het opbouwen van interesse en het voeden van een gemeenschap op sociale mediaplatforms.

Tip 6: Maak gebruik van Local Services Ads

LSA’s, of lokale diensten advertenties, zijn vergelijkbaar met Google Ads, maar zijn heel anders als het gaat om hun effectiviteit in het promoten van je producten of diensten. Kortom, LSA’s zijn pay-per-lead advertenties. Ze worden nu vooral gebruikt door dienstverleners aan huis, zoals elektriciens, slotenmakers, schilders, woningreiniging en loodgieters. Je betaalt hier dus niet voor kliks, maar voor leads die relevant zijn voor je bedrijf.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.