Leestijd: ca. 2 minuten

Reclamebanners kunnen erg effectief zijn. Voorwaarde: aantrekkelijk vormgegeven én relevant voor de doelgroep. Maar hoe onderscheid je je van de concurrentie en zorg je dat jij opvalt? We geven 8 tips.

1. Bedrijfslogo

Plaats altijd je bedrijfslogo in de banner. Het verhoogt je merkbekendheid en de binding met je bedrijf, het maakt je bedrijf geloofwaardiger én het vergroot de kans op doorklikken.

2. Prijs én korting

Hoe meer informatie over de prijs, hoe beter. Communiceer ook over de hoogte van de korting die je biedt. Je trekt hiermee de aandacht van potentiële kopers.

3. Schaarste

Laat potentiële klanten inzien dat ze snel tot actie moeten overgaan, omdat het product anders niet meer afgeprijsd of beschikbaar is. Het is slim om er een beperkte geldigheid aan te koppelen.

4. Call to Action

Voeg altijd een Call-to-Action aan je banner toe. Dat is bijvoorbeeld het downloaden van een brochure, het bellen van een telefoonnummer of het bestellen van een product.

5. Relevante landingspagina

Laat potentiële kopers direct op de juiste landingspagina terecht komen. Dit leidt tot een hogere kwaliteitsscore, een hoger conversieratio, een lager bouncepercentage én een betere klanttevredenheid.

6. Balans tekst en beeld

Zorg voor de juiste balans tussen tekst en beeld. Tekst en beeld spreken verschillende delen van de hersenen aan. Wanneer je deze goed combineert, beïnvloed je de bezoekers zowel cognitief als emotioneel en daarmee blijft de banner langer hangen.

7. Afwisseling

Wissel regelmatig van banners (het liefst om de acht weken). Communiceer een nieuwe actie, andere tekst of een nieuwe afbeelding. Zo worden potentiële kopers elke keer opnieuw geprikkeld tot het ondernemen van een actie.

8. Targeting

Bepaal wie je doelgroep is en target een specifiek publiek dat past bij je dienst of product én bij je aanbieding. Op deze manier ben je zo relevant mogelijk. 

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.