Leestijd: ca. 3 minuten

Nederland is weer een nieuwe internetstartup rijker. Website Liever.com opende gisteren haar deuren. Liever.com moet mensen die op zoek zijn naar een nieuw interieur voor hun huis vele trips naar meubelboulevards besparen. Op Liever kan een interieurzoeker snel bladeren door grote foto’s van meer dan 250 kwaliteitsmerken, allemaal getagd door professionele stylisten, gekoppeld aan praktische verkoopinformatie van meer dan 5000 woonwinkels in Nederland.

De kracht van Liever.com zit volgends de organisatie in haar elegante, open ontwerp, waarin snelheid en overzicht voor de gebruiker centraal staan. Hier hebben ze wel een puntje, want de site ziet er gebruiksvriendelig en eenvoudig uit, en is enorm snel. De site heeft volgens de organisatie bovendien slimme hulpmiddelen om inspiratie op te doen en te delen. Bezoekers kunnen kriskras door de site gaan, zonder overzicht te verliezen. Ze kunnen makkelijk resultaten filteren en opslaan/delen.

Het onwikkelteam achter Liever.com wordt geleid door Jacob van Duijn en Christine van Rossum, die samen meer dan 30 jaar ervaring in het verzinnen en maken van websites hebben. Jacob van Duijn was een van de oprichters van het vermaarde internetbureau NetlinQ, Christine van Rossum is een veelvuldig bekroond User Experience Designer. Zij werkte voor o.m. Amstel, Van Gogh Museum, NS, Sanoma, Achmea, Vliegwinkel, Volkswagen, TomTom, KPN Simyo en Reed Business Information.

Oprichter en CEO Jacob van Duijn zegt: ‘Liever.com helpt je als je meer met je interieur wil. Wij geven interieurzoekers ongekende keuze en controle tijdens de inspiratiefase; en het mooie is, je hoeft niets, je kan gewoon lekker plaatjes kijken.’

Liever is dus gebouwd door mensen waar men van zou verwachten dat ze er verstand van hebben. Zelf concludeer ik op het eerste oog dat de website erg gebruiksvriendelijk en snel is, en dat het design er inderdaad keurig en eenvoudig uit ziet. De werking en het nut kan ik echter op dit moment nog niet beschrijven. Wellicht dat een van de Bijgespijkerd lezers momenteel op zoek is naar een interieur en de site dus kan testen ???

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

6 reacties

  1. JoanHorsforth

    Ik bekijk een bank en wordt verwezen naar een zaak in Maastricht om hem te bekijken en te kopen.

    Maar daar zit ik niet op te wachten 😉 Is dit een soort gouden gids ofzo ?

    Beantwoorden
  2. Bas Bakker

    Complimenten voor de website, ziet er erg mooi uit en is ook duidelijk. Ik denk wel dat de website vooral als inspiratiebron gebruikt gaat worden. Ik ben daarom wel benieuwd of het businessmodel rendabel is, maar dat zal de tijd uitwijzen.

    Beantwoorden
  3. Floor Drees

    Ik zit midden in een verhuizing en ben uren zoet met moodboards maken. Ik zou zo graag de aparte onderdelen willen vastpakken en verslepen… misschien iets voor liever 2.0.

    Beantwoorden
  4. Nathalie Vreeburg

    Maar Floor, je kan toch dingen bewaren in je plakboek?
    Wat ik een beetje jammer vind, is dat als ik een bank + chaise lonque zie op de foto, en ik klik op ‘meer zoals dit’ ik dan ineens in de badkamers zit, omdat die ook warm+beige etc. zijn…
    Maar wat voor mij dus echt een topper zou zijn, is dat je dingen kan slepen naar je eigen kamer en dat je het dan dus meteen in 3d kan zien. Een soort ikea/Vtwonen meets liever.com….

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.