Leestijd: ca. 4 minuten

Tijdens het selecteren van de juiste marketingkanalen laten marketeers hun oog snel vallen op Snapchat, Facebook of Instagram. YouTube wordt vaak vergeten. En dat is zonde, want juist via YouTube kun je een groot publiek bereiken. Daarom hieronder 5 supertips hoe je het het grote publiek kunt bereiken.

1. Zorg voor een goed gesprek (en steek daar ook tijd in)

Zelfs als je aan alles hebt gedacht, vergeten veel – zelfs de meest ervaren YouTubemarketeers – het belangrijkste; consequent het gesprek aangaan met de doelgroep.

We zien nog geregeld dat er veel reacties onbeantwoord blijven. Of erger nog: dat er niet eens gereageerd is. Zonde van het potentiële extra bereik! YouTube wil juist zien dat je betrokken bent bij je eigen video’s én beloont dat ook. Plaats een reactie onder je eigen video om het gesprek op gang te brengen. Je kunt je expertise ook tonen door te reageren op vragen onder andere video’s!

2. Maak succes voorspelbaar met TubeBuddy

Jouw beste (en meest slimme) vriend vanaf nu. De top 10 keywords, tips voor een slagvaardiger kanaal, een thumbnail-generator… Ons advies: koppel deze plugin nu aan je kanaal of je klant, download vervolgens de Chrome-extensie en doe er je voordeel mee! Je ziet razendsnel waar de kansen liggen en weet precies ‘wat’ je moet maken om van jouw Youtube-kanaal een succes te maken.

Je kunt bijvoorbeeld heel precies achterhalen waar je kijkers vandaan komen. Voor de verdere uitrol van je YouTube-strategie is dat essentiële informatie. Vinden prospects het bijvoorbeeld moeilijk om te bestellen bij jou? Begrijpen ze je product of dienst niet goed genoeg om overtuigd te raken? Typische obstakels die je met TubeBuddy inzichtelijk kunt maken en die je eenvoudig kunt oplossen met 2D of 3D animaties. Hierbij ben je niet alleen afhankelijk van klantreviews (die het verhaal uiteraard wel versterken).

3. Voeg meerdere talen toe aan 1 video!

Het kan in sommige gevallen een aanrader zijn om de video in YouTube meerdere talen mee te geven. Afhankelijk van waar de kijker zich bevindt, ziet hij of zij de titel, beschrijving en ondertiteling in de eigen taal. Voordeel hiervan is dat het erg professioneel is (geen dubbele uploads) én je bouwt nog meer weergaven op met slechts 1 video.

4. Maak perfecte YouTube-thumbnails

De vierde stap in deze YouTube-marketinggids is het maken van goede thumbnails.

Effectieve YouTube-thumbnails zorgen ervoor dat gebruikers meteen klikken en maken je YouTube-kanaal herkenbaarder. Miniaturen moeten relevant zijn voor de inhoud en titel van de video.Voeg korte beschrijvingen en relevante afbeeldingen toe aan je thumbnails om mensen te helpen begrijpen waar je YouTube-video over gaat.

5. Voeg call-to-action (CTA’s) toe

De vijfde stap in onze YouTube-marketinggids is het opnemen van CTA’s in je YouTube-video’s.Door calls-to-action aan je video’s toe te voegen, kun je meer betrokkenheid creëren op YouTube. Ze kunnen ook irriterend zijn, dus probeer ze op de juiste manier te gebruiken.Het maakt niet uit welke doelen je hebt, om meer vind-ik-leuks of meer abonnees te krijgen, wees duidelijk en beknopt over de belangrijkste acties die mensen moeten ondernemen .

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.