Leestijd: ca. 3 minuten

Bijgespijkerd is ruim vertegenwoordigd op The Next Web-conferentie. Sjef Kerkhofs en ondergetekende zijn aanwezig en vandaag liepen we ook medeblogger Thijs Kaasschieter tegen het lijf. De komende dagen gaan we ruimschoots in op de presentaties. Voor vanavond alvast kort een opsomming van wat opvallende zaken en hoogte- en dieptepunten.

Dieptepunt I:
De reis van drie uur tussen Tilburg en Amsterdam

Opvallend I:
World Wide Web-co-developer Robert Cailliau is geen fan van social media. “ Over social media heb je geen controle. Ik heb geen idee wat er met mijn data gebeurd”.

Opvallend 2:
Diezelfde Cailliau pleit voor 20% minder bevolking op aarde. Gelukkig komt hij niet met oplossingen voor dit ‘probleem’.

Hoogtepunt:
Werner Vogels, de CTO van Amazon.com. De enige die naast de CEO van Amazon in het openbaar presenteert. Een verhaal dat klinkt als een klok. Vogels voorspelt de definitieve doorbraak van zogenaamde building blocks. Je koopt je specialismen in, zoals bijvoorbeeld een webshop, die worden niet meer door bedrijven in house ontwikkeld. Een volkomen logische ontwikkeling. Als je een huis gaat bouwen en je legt de waterleiding aan, huur je ook een specialist, de loodgieter in. Vogels geeft daarnaast leuke voorbeelden zoals Animoto.com, Twillio.com en OpenX. Zeker het bekijken waard.

Hoogtepunt 2:
De vele start ups die hun verhaal vertellen. Niet allemaal even goed, velen zonder opbouw ( doelgroep, probleemstelling, businessplan?), soms wat vaag( Weet iemand wat pip.io van plan is?), maar toch een hoop inspirerende en creatieve verhalen.

Dieptepunt 2:
De laatste presentatie is een hele aparte. Florie Brizel lijkt me een schat van een vrouw maar presenteren kan ze niet bijzonder goed. Een langdradig verhaal, gelezen vanaf papier, over de tongbreker mobilology, zeg maar mobiele ontwikkelingen, wordt door steeds minder mensen beluisterd. Als organisator Boris Velthuizen van Santen aangeeft dat ze nog 1 minuut heeft, gaat ze, verward door deze interruptie, toch nog 10 minuten door. Op de achtergrond klinken intussen de sissende geluiden van groene Heinekens.

Al met al een mooie zonnige dag met inspirerende presentaties en leuke ontmoetingen. Morgen gaan we verder. Onder andere met Tim Ferris, de schrijver van de bestseller 4-hour workweek.

Over de auteur

Maurice is partner bij Online Dialogue en eigenaar van internetadviesbureau Nummer Negen. Online Dialogue is een consultancy bedrijf dat klantdialogen optimaliseert, met als doel het online rendement te maximaliseren.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.