Leestijd: ca. 4 minuten

Wil jij je marketingactiviteiten naar een hoger niveau tillen? Maak dan gebruik van handige apps die jou als marketeer helpen. En ze zijn allemaal gratis te gebruiken. We zetten ze voor je op een rijtje. Gebruik jij ze allemaal al?

App 1: Hubspot

Heb je een beter marketingkader nodig? Krijg met één tik toegang tot belangrijke documenten, blijf georganiseerd met vervolgacties en bekijk snel klantoproepen om zowel de huidige marketingplannen te informeren als nieuwe initiatieven te ontwikkelen. Het beste van alles, en kan alles overal en altijd doen vanaf je iPad of iPhone. HubSpot biedt end-to-end ondersteuning voor het beheren van contacten, het afhandelen van e-mails, het volgen van taken en het monitoren van marketinginspanningen.

App 2: Meta Business Suite

Meta (voorheen Facebook) is één van de populairste sociale marketingplatforms. De Meta Business Suite gaat nog een stap verder met de mogelijkheid om berichten te bekijken die aandacht vereisen, berichten te plannen en te beheren en prioriteit te geven aan belangrijke marketingactiviteiten. Met deze app kun je de zakelijke kant van deze sociale app inzetten.

App 3: Bitly

Bitly ken je misschien van zijn linkverkortingsservice, maar met deze app kun je ook makkelijk meerdere sociale netwerken verbinden en de prestaties van links over de netwerken volgen om te zien waar campagnes werken en waar ze tekortschieten.

App 4: Grammar

Een goed geschreven tekst is belangrijk en vergroot je impact, spelfouten zijn hinderlijk en geen visitekaartje voor je organisatie.  De app Grammarly biedt schrijfsuggesties, grammaticacorrecties en synoniemenopties. De app geeft bovendien automatisch feedback terwijl je typt.

App 5: Google Analytics

Met deze app meet je de resultaten van je marketinginspanningen. Gedetailleerde informatie over de bezoekers van je website, verwijzingsbronnen, topinhoud en meer.

App 6: Rep

Rep laat influencers en merken verbinding maken via één app om wederzijds voordelige marketingrelaties op gang te brengen. Influencers kunnen zoeken naar gelijkgestemde merken (en vice versa) en kunnen bieden op betaalde banen die door bedrijven worden aangeboden.

App 7: Buffer

Met Buffer kunt je berichten op sociale media plannen op het platform van je keuze. Zo kun je je content actueel en boeiend houden en je berichten platformonafhankelijke centraliseren. Dit scheelt tijd: je hoeft niet te wisselen tussen allerlei apps en het helpt je bij je contentplanning.  

App 8: Hootsuite

Met Hootsuite kun je content maken, bewerken, plannen en publiceren. Ook kun je makkelijk likes, vermeldingen en gesprekken volgen over onderwerpen die belangrijk zijn voor je merk.

App 9: Later

Met de app Later kun je ook berichten plannen, maar je concent ook visueel in kaart brengen. Hiermee is je contentplanner dus zowel vanuit inhoud als visueel aantrekkelijk. Afbeeldingen en video’s kunnen rechtstreeks vanaf je telefoon worden geüpload en er is geen opslaglimiet.

App 10: Canva

Wil je visueel aan de slag? Gebruik dan de Canva-app. Je maakt gebruik van vooraf gebouwde sjablonen die je makkelijk sleept, neerzet en deelt via social media.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.