Leestijd: ca. 2 minuten

Wat heeft 2012 ons tot nu toe gebracht? Ik presenteer je iedere week een nieuwe trend of beweging  waar je als marketeer wat mee kunt. Vandaag deel 3: Investeer in mobiel. De opkomst van mobiel en tablets maakt de behoefte om overal en altijd hele wereld mobiel en bereikbaar steeds groter. Ben jij al mobiel bereikbaar? En hoe ga jij om met zaken als responsive design?

Wat is er aan de hand?
Als je kijkt naar wat er vanuit Azie allemaal verscheept wordt aan hardware richting Europa, zie je eigenlijk letterlijk de trends uit het oosten onze huiskamers binnenvaren. Desktops zijn op sterven na dood. De laptop is de nieuwe desktop, maar mobiele telefoons en tablets zijn niet meer aan te slepen. Iedereen gaat mobiel. De transportschepen uit het Oosten staan letterlijk vol met mobiele nieuwigheid. Mobiel is hot en voor steeds meer mensen dé manier om online actief te zijn.

Wat betekent dat voor mij?
Bij de meeste bedrijven is online nog maar net ingeburgerd. Veel bedrijven zijn nog steeds aan het stoeien zijn met een professionele internetorganisatie. Die internetorganisatie is vaak ingericht op de conventionele website, terwijl steeds meer klanten alleen nog maar via mobiel en tablet bij je op bezoek komen. Is jouw website al uitgerust voor die bezoeker?

De tablet en mobiele bezoeker vraagt een andere userexperience. Een touchscreen werkt anders dan een muis immers. Maar ook het feit dat de beide devices werkelijk overal naar toe worden gesleept, maakt dat je je real time locatie (waar ben jij als bedrijf, en waar ben jij als klant?) mee kunt nemen in je dialogen.

Om nog maar te zwijgen over zaken als responsive design; de manier om je online presentatie aan te passen afhankelijk van het device waarmee je als klant werkt ( laptop, mobiel of tablet). Of wil je liever op ieder device een totaal andere dialoog voeren? Volop nieuwe uitdagingen voor je online organisatie dus.

 

Over de auteur

Maurice is partner bij Online Dialogue en eigenaar van internetadviesbureau Nummer Negen. Online Dialogue is een consultancy bedrijf dat klantdialogen optimaliseert, met als doel het online rendement te maximaliseren.

2 reacties

  1. Maurice Beerthuyzen

    Dat klopt Adriana. Maar hier ligt ook meteen het probleem: de klant wacht niet en gebruikt zijn mobiele telefoon al volop. Je mist als bedrijf klanten op deze manier.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.