Leestijd: ca. 3 minuten

foto640

Op donderdag 25 juni 2009 vond de groots aangepakte Nationale Marketingdag 2009 plaats. Persoonlijk had ik geen verwachting van en liet sessies en bezoekers dan ook  ‘over mij heen komen’. Met collega http://twitter.com/annetje1980 had ik de eer diverse marketingvideo-reportages te maken tijdens deze diverse en ‘marketingwise’ dag in Nieuwegein.

Nogmaals: ‘ik had er geen verwachting van’. De term Nationale Marketingdag 2009 oppert een merkwaardige massale verwachting waarbij we – in periode van recessie- goed op zoek moeten gaan naar de ‘gouden eieren’ in de marketingwereld. De krenten uit de pap dus.

2.0 Verslaving

Verfrissend waren de presentaties van jonge talenten Polle de Maagt en Ernst-Jan Pfauth. De laatst genoemde had een markante en fris verhaal waarin de verslaving aan LSD werd vergeleken met de verslavend werking van social media zoals bloggen en Twitteren. Pfauth (de man achter Blog ’08 en momenteel werkend bij NRC Next) maakte in een scanbaar verhaal een subtiele vergelijking tussen het LSD-gebruik in de jaren zestig en het massaal aanwezig zijn met blogposts en Tweets.

nmdannetje_ej_interviewa0041

Het verhaal van de erkend blog-promoter kreeg veel bijval waarbij zijn boodschap ‘Kies voor online kwaliteit anders dan het massaal bloggen en Tweeten’ zeer duidelijk was.

Klik hier voor zijn presentatie.

Fellinger

Stephan Fellinger (SPIN, in 2007 kreeg hij een Coq d’Honneur) was als markant moderator aanwezig als vervanger voor Lion-winnaar Jeroen de Bakker(zie foto bovenaan). We spraken Fellinger over de huidige Online Marketing gedachte, de moraal op de #NMD09 en vooral: het hebben van een uitgespreken marketingvisie. Fellinger interviewde op de #nmd09 de kersverse Lion-winaar Jeroen de Bakker. De Bakker was direct vanaf de after-party op het strand van Cannes richting Nieuwegein gekomen.

Jack Mama ‘in purple’

De meest opvallende verschijning was de Engelse design-guru van Philips: Jack Mama. Mama sprak over de noodzakelijk mix van crowdsourcing, usability en onderzoek waarbij de gebruiker -meer dan ooit-  zeer bij betrokken is. De Grieks-Engelse Mama is de drijvende kracht achter een nieuwe marktbestorming van het Eindhovense Philips van ‘usable’ producten waar we echte iets aan hebben. Duurzaamheid en gemak staan volgens ‘mama’ hoog in het vandaal.

jackmama_annetje0008

Ilse

Ilse (de zoeker van het meisje-met-de-grote-ogen wordt nu herstijld)  was centraal aanwezig met BlueShotsTV. De videocompany die elke ‘scheet’ die het meisje Ilse laat feilloos op de cam registreert. Ilse Media wist te melden dat hun reviews van Kieskeurig.nl in divere electronicawinkels gebruikt gaan worden.

Dus?

De #nmd09? Breedgericht. Social. Mooi netwerkevent. Maar.. vooral zoeken naar de toppresentaties waarin een opmerkelijk visies ons naar de marketing 3.0 brengen.

Over de auteur

één antwoord

  1. Sandra Vliet

    De nationale marketingdag viel mij zeker mee. De keuze van sprekers en variatie van onderwerpen waren zeer toegankelijk. We werden als bezoekers niet flauw richting de dure hoofdsprekers gedrukt, maar konden een eigen relevant programma samenstellen. Toppie!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.