Leestijd: ca. 2 minuten

Logo Sparkx

Sinds enkele dagen is er weer een nieuw Social Network officieel van start gegaan in Nederland. Sparkx is de zoveelste toevoeging aan het Nederlandse social network portfolio. De aanpak en doelgroep zijn deze keer in tegenstelling tot eerder initiatieven als iCampus WEL anders en origineel.

De oprichters noemen zichzelf ‘professionele levensgenieters’, en dat is dan ook de doelgroep waarop dit nieuwe netwerk zich zal richten. Zaken als ondernemerschap en carrière zijn dan ook belangrijke onderwerpen. Door meer te bieden op deze thema’s kunnen wellicht leden worden afgesnoept van de andere netwerken zoals Hyves.

Sparxs heeft bovendien een aanpak die zich vooral richt op het ‘delen van kwaliteit’, zoals ook de titel van het netwerk doet blijken. Gebruikers kunnen horecagelegenheden, evenementen enz. beoordelen en delen met medegebruikers. Deze beoordelingen worden bovendien gekoppeld aan GoogleMaps. Geen ander netwerk heeft tot op dit moment zo nadrukkelijk ingezoomd op dit onderwerp.

Het enige nadeel dat ik voorlopig kan ontdekken is dat nog niet alle functies geheel vlekkeloos werken, en dat het netwerk zich nadrukkelijk richt op regio’s. Niet alle regio’s worden voorlopig nog ondersteund. Er mag echter worden aangenomen dat deze later wel zullen worden toegevoegd.

Een uitgebreid en goed artikel dat reeds verschenen is over Sparkx is geschreven door Lode Broekman en te vinden op MarketingFacts

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.