Leestijd: ca. 2 minuten

In dit artikel bespreken we de top 5 content marketing trends waar je als marketeer in 2023 op moet letten.

1. Uitgebreide inhoud 

Tijd biedt ruimte om vertrouwen en geloofwaardigheid op te bouwen. Als lange inhoud een boek zou kunnen zijn, zou deze regel voldoende kunnen zijn voor het voorwoord.  

In een wereld vol mensen met haast, blijkt dat ze niet zo haastig zijn bij het nemen van een aankoopbeslissing . Mensen reageren positief op gezaghebbende inhoud en lange inhoud is het beste voor het opbouwen van autoriteit.

2. Kracht van visuele content

Wist je dat 65% van de mensen visuele leerlingen zijn? En met de hyperactieve aanwezigheid van sociale media en digitale upgrades, krijgt visuele inhoud relatief meer liefde en aandacht. Visuele inhoud lokt een emotionele reactie uit bij de kijkers en zorgt voor een beter begrip waardoor het retentiepercentage met 42% toeneemt.

3. Waardegedreven inhoud

Niemand wendt zich tot zoekmachines om te zoeken naar een ongebruikelijke en complexe term voor het lezen van  nutteloze inhoud. Aangezien bloggen en SEO nergens toe leiden, voegt het geven van nauwkeurige antwoorden op zoekopdrachten waarde toe.

4. Virtuele realiteit

De toekomst van digitale transformatie ligt in virtual reality. De mogelijkheid van 6G benadrukt de creatie van een zeer gedetailleerde VR-wereld. Mensen willen graag deelnemen aan activiteiten in de virtuele wereld, zoals dineren, trainen, entertainment, leren, enzovoort.

5. Gepersonaliseerde en gerichte inhoud

In de huidige wereld van wereldwijde concurrentie is personalisatie de sleutel tot het creëren van langdurige klantrelaties. Personalisatie maakt de ervaring meer op maat en bouwt vertrouwen en loyaliteit op tussen een bedrijf en zijn klanten, wat herhalingsaankopen stimuleert. 71% van de consumenten wil dat bedrijven hun interacties personaliseren.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.