Leestijd: ca. 2 minuten

 

Sinds de komst van de eerste banner online heeft de term ‘online advertising’ zijn intreden gedaan. De markt heeft zicht sindsdien enorm ontwikkeld. Echter is de laatste paar jaar de belangstelling voor deze traditionele vorm van online advertising – het plaatsen van een banner – afgenomen. Dit komt mede door de sterke opkomst van social media marketing, search marketing, etc. Het Online Advertising Congres is in het leven geroepen om juist aandacht te besteden aan deze eerste vorm van online advertising en gaat dieper in op de huidige ontwikkelingen in die markt.

Display advertising omvat na search het grootste onderdeel van online advertising. Recent onderzoek van het IAB wijst uit dat in 2011 de displaymarkt in Nederland zo’n 336 miljoen euro bedroeg, 31,4 procent van de totale online advertising markt. De display markt is de laatste tijd erg in ontwikkeling, denk aan automated trading, de nieuwe cookiewetgeving en de opkomst van het internet gebruik via mobiele apparaten.

Daarom vonden Marketingfacts en MarketingTribune het tijd worden voor een congres geheel gericht op deze vorm van online advertising: het Online Advertising Congres. Het congres is gericht op uitgevers en adverteerders en onderwerpen als privacy, realtime bidding, performance based advertising en video & mobile advertising komen aan de orde.

Het Online Advertising Congres wordt gehouden op 8 november in de Lichtfabriek in Den Haag. Het volledige programma is te vinden op de website van het congres en omvat key notes en diverse parallel sessies. Bijgespijkerd.nl zal aanwezig zijn bij dit congres en hier na afloop verslag van doen. We hopen op een berg nieuwe informatie!

Over de auteur

Pieter Voogt is eigenaar van PauwR Internetmarketing, bureau voor o.a. Zoekmachinemarketing, Webanalytics en Social Media Marketing.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.