Leestijd: ca. 3 minuten

Naarmate klanten kritischer worden over de producten en diensten die ze kopen, is er ook een wereldwijde crisis in de kosten van levensonderhoud waar merken rekening mee moeten houden in 2023.

Dat betekent dat het voor merken belangrijker is om transparant te zijn en na te denken over het bijstellen van hun strategie in 2023. Dat betekent ook dat marketeers de komende trends moeten kennen, zodat ze nieuwe ontwikkelingen kunnen plannen en ervan kunnen profiteren.

TikTok blijft evolueren en domineren

TikTok is een grote speler geworden op het gebied van social media marketing. En dat zal in 2023 niet veranderen. TikTok genereerde $ 4,6 miljard in 2021, een stijging van 142 procent op jaarbasis met 1,8 miljard maandelijkse actieve gebruikers voorspeld tegen het einde van 2022 meldde  The Business of Apps .

Social media decentraliseren om een ​​’super app’ te maken

De veranderingen bij Twitter hebben de kwetsbaarheid van socialemediaplatforms onder de loep genomen. Klanten willen niet meer in contact komen met door miljardairs geleide platforms en willen in plaats daarvan controle over hun inhoud en gegevens. 

Bijgespijkerd denkt dat “we op weg zijn naar een behoefte aan decentralisatie van sociale netwerken. Enkele van de nieuwe en opwindende platforms die we zien, zijn onder meer Mastodon , dat de afgelopen weken enorm veel is gedownload. En het is een interessant hulpmiddel omdat het door de massa is gebouwd.”

De ‘creator economie’ zal groeien en veranderen

Naarmate merkbekendheid meer een focus wordt op sociale media (in tegenstelling tot pure leadgeneratie), moeten marketeers makers vinden die een stem en fanbase hebben (klein of niet). 

Het kan een uitdaging zijn voor merken om content te creëren die klanten aantrekt in een tijdloze wereld. Dat is waar contentmakers om de hoek komen kijken en dat betekent niet dat dit influencers van hoog niveau zijn. Het kunnen werknemers, klanten of zelfs deskundigen in een niche gebied zijn.

Video, video en nog eens video

Als marketeers kennen we allemaal de kracht van een geweldige videocampagne als een manier om te informeren en contact te maken. Immers, 86 procent van de bedrijven gebruikt video als marketingtool en 92 procent waardeert het als een belangrijk onderdeel van hun strategie.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.