Leestijd: ca. 3 minuten

drive now

Mini en BMW introduceren hun Drive Now principe dat lijkt op Greenwheels. Je deelt dus een auto, deze keer vooral gericht op electrisch rijden. Een slimme marketingapproach van Mini en BMW om hun electrisch park te promoten. Je pikt ergens in de buurt een auto op en laat deze weer ergens anders achter. Je betaalt – in de VS – een fee van zo een 39 USD eenmalig. Geen jaarlijkse kosten dus. Sixt is partner is het gebruik en huurprogramma.

‘When you need a car for a few minutes, an hour, a day or more, just pick up an all-electric BMW on the street in select San Francisco neighborhoods or at DriveNow stations all around the Bay Area – in San Francisco, The East Bay, down the Peninsula and at both airports.’

 

Hoe het werkt

Je registreert en betaalt je eenmalige fee. Je ontvangt na goedkeuring een RFID sticker.

 

finding

Vervolgens zoek je door middel van een mobiele app een auto in de buurt. De eerste 30 minuten kosten 12 USD, daarna 32 cent per minuut. Voor langere afstanden dus best prijzig. De auto laat je weer achter bij een laadpunt. Ook in onder andere Duitsland is Drive-now aanwezig. In Duitsland is het carsharing systeem in 2011 begonnen. Ook in Oostenrijk en de UK is deze manier van carsharing aanwezig met enkele honderden auto’s in het gedeelde wagenpark.

DriveNow is a joint venture between BMW and Sixt that provides carsharing services in several cities in Europe and North America.

https://www.youtube.com/watch?v=r8BOh82Pwvo
(afbeelding van de film in artikel plaatsen zodat deze meteen opgestart kan worden)(als dat niet lukt: Kijk hier voor een film over het sociale carsysteem.)

Met dank aan

Patrick Petersen
Patrick Petersen is ervaren b2b en b2c onlinemarketeer, veelgevraagd spreker-docent (postHBO en postDOC), bestseller auteur met onder andere het Handboek Online Marketing en Handboek Mobile Marketing (genomineerd managementboek van het jaar) en oprichter van AtMost, SocialMedia.nl, Educator en AtMost.TV. Online marketing, mobile, contentmarketing en social media is zijn passie met daarbij het realisme: noem jezelf na wat bloggen en twitteren geen Social Media expert.

 

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.