Leestijd: ca. 2 minuten

Ook Google zet nu vol in op ‘Social Advertising’. Donderdag kondigde Google aan dat de deze week gelanceerde Google+ pagina’s een belangrijke rol gaan spelen in het socialer maken van AdWords advertenties. Social Extentions heeft Google dit genoemd. Want ook Google is overtuigd van het nut van sociaal adverteren, zoals Facebook dat al een hele tijd doet.

Een voorbeeld ter illustratie: Jaap geeft de Google+ pagina van PauwR een +1 (Plus One), omdat hij op de hoogte wil blijven van online marketing nieuws. Een dag later ziet Jeroen, die met Jaap is gelinkt op Google+ (of via een ander netwerk), een AdWords advertentie van PauwR.

Hij krijgt daarbij automatisch te zien dat Jaap dit bedrijf eerder een +1 heeft gegeven. Andersom wordt een +1 voor een advertentie opgeteld bij het aantal +1’s voor je Google+ bedrijfspagina.

Hoe werken Social Extensions met Google AdWords?

  • De Social Extensions zijn direct voor alle landen beschikbaar.
  • Je betaalt er niets extra’s voor. Waarschijnlijk gaat je doorklikratio (CTR) omhoog, dus ook je kwaliteitsscore. Dit kan leiden tot lagere klikprijzen.
  • Social Extensions verschijnen zowel in het zoeknetwerk als in het Google Display Netwerk (GDN) en zowel op desktops als mobiele apparaten.
  • In de AdWords rapportages kun je straks de resultaten van deze speciale advertenties zien.

Hoe voeg je Social Extensions toe aan je AdWords advertenties?

We verwachten dat Google deze functies blijft uitbreiden en dat ook adverteren op Google Plus binnenkort tot de mogelijkheden behoort.

Over de auteur

Pieter Voogt is eigenaar van PauwR Internetmarketing, bureau voor o.a. Zoekmachinemarketing, Webanalytics en Social Media Marketing.

één antwoord

  1. Pieter Voogt

    Dit is naar mijn mening ook meteen een van de belangrijkste redenen waarom Google+ wel gaat slagen.

    Bedrijven kunnen een Social Network namelijk (mede) maken, door hun potentiële fans aan te sporen lid te worden van hun bedrijfspagina. Zoals The Voice er ongetwijfeld aan heeft bijgedragen dat veel mensen een Facebook account aan hebben gemaakt of deze actiever zijn gaan gebruiken.

    En waarom bedrijven dat zouden doen voor Google+? Omdat ze beloond worden natuurlijk. Beloond door Google AdWords. Beloond in de vorm van relevantere advertenties, want voorzien van sociale bewijskracht. En dus beloond door hogere klikratio’s en conversies, betere kwaliteitsscores en lagere kosten. En laat bedrijven daar nou ontzettend gek op zijn 🙂

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.