Leestijd: ca. 2 minuten

Wil je de kernboodschap van je contentstrategie extra kracht bijzetten? Maak dan een message house. Zo zorg je dat elke boodschap naadloos aansluit op de thema’s in jouw content en zet je de positionering van je merk extra kracht bij.

Wat is een message house?

Een message house is een model waarmee je in kaart brengt welke invalshoeken en thema’s wel en welke niet bijdragen aan het beeld dat je met je strategie wil creëren. Je bepaalt  zo welke content je moet maken, maar ook welke content je links kunt laten liggen.

Onderdelen van een message house

  • Het koepelverhaal: dit is de kernboodschap waar al je content aan moet bijdragen.
  • Pijlers: dit zijn ondersteunende boodschappen die de kernboodschap lading geven.
  • Fundering: dit zijn concrete voorbeelden waarmee je je boodschappen concretiseert.
Factor C, Communicatierijk, Dienst Publiek en Communicatie van het Ministerie van Algemene Zaken

Voordelen van een message house

  • Focus: Je creëert alleen nog content die bijdraagt aan de thema’s of associaties waar jij bekend om wil staan. Die focus bespaart je tijd, energie en geld.
  • Consistentie: je voorkomt je dat je ‘zomaar’ wat content maakt. Je vermijdt thematische versnippering, en bewaakt de rode draad.
  • Eenduidigheid: je maakt voor iedereen in je organisatie duidelijk waar je content aan moet voldoen.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.