Leestijd: ca. 2 minuten

Wil je je content opleuken en je publiek verleiden? Lees dan deze schrijftips waarmee je je onderscheidt van de massa.

Tip 1: Wees krachtig

Hoe groot of klein je bedrijf ook is, de inhoud van je berichten moet sterk en weloverwogen overkomen. Gebruik in je content dan ook geen zwakke woorden zoals waarschijnlijk, misschien, in principe, mogelijk.

Tip 2: Roep op tot actie

Zorg ervoor dat je Call To Action overtuigend genoeg is om lezers te motiveren erop te klikken. Gebruik die instelling bij het redigeren en maak van eenvoudige beweringen krachtige oproepen tot actie.

Tip 3: Schrijf zoals je praat

Lees je tekst hardop. Voelt het ongemakkelijk als het uit je mond komt? Zo ja, dan zal het ongemakkelijk overkomen. Herlees die woorden, zodat je ze zelfverzekerd kunt uitspreken en je lezers de kracht ervan kunnen opsnuiven. Gebruik cursief, vetgedrukte woorden, ellipsen, haakjes, echte getallen die niet uitgeschreven zijn. Overdrijf niet. Gebruik je teveel  uitroeptekens, dan verliezen deze hun betekenis. Woorden in hoofdletters zien eruit alsof je tegen iemand schreeuwt.

Tip 4: Geef een voorproefje

Geef alvast een voorproefje van wat mensen kunnen verwachten als ze op een link klikken.

Tip 5: Gebruik werkwoorden

Zet je doelgroep aan tot actie en doe dit zo direct mogelijk. Gebruik werkwoorden waardoor je zo direct en duidelijk mogelijk communiceert.

Tip 6: Zorg voor afwisseling

Breng je boodschap afwisselend: wissel lange en korte zinnen af; gebruik pauzes en voeg visuals toe.

Tip 7: Controleer je content

Controleer spelling, grammatica, leesbaarheid, links en laat minstens twee mensen je content beoordelen.

Tip 8: Wees aardig en duidelijk

Neem de tijd om ervoor te zorgen dat wat je wilt communiceren begrepen wordt.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.