Leestijd: ca. 3 minuten

Wat gaat 2022 brengen op het gebied van Social Media? Wij hebben het voor je uitgezocht en spijkeren je even bij.

Verkoop via social media platforms 

Veel social media kanalen hebben veel bedrijven in staat gesteld hun profielen op social media als verkoopkanaal te gaan gebruiken. Als gevolg hiervan is social commerce op weg om een van de grootste trend voor 2022 te worden. 

Fans activeren in plaats van verzamelen 

Veel volgers hebben die geen acties uitvoeren op jouw content is niet goed voor de engagement die je nodig hebt om nieuwe klanten te trekken. Investeren in je fans is nu belangrijk! Je hebt meer aan 1000 superfans of ambassadeurs die zich gehoord voelen, dan aan 1.000.000 nieuwsbriefleden die amper actie ondernemen.   

Sta op voor Social awareness 

Inspelen op maatschappelijke problemen blijft een hot topic in 2022. 

Authenticiteit is koning 

Het belang dat van authenticiteit groeit nog meer in 2022. Klanten zien graag echte beelden en echte, en daardoor waardevolle, verhalen. User Generated Content wordt hierdoor ook telkens belangrijker 

Ga Live 

Live gaan wordt steeds populairder. Niet geredigeerd of bijgewerkt, maar puur met alle blunders die zich kunnen voordoen. Authentiek ten top. 

Creëer video content 

Video posts creëren een groter bereik en doen het beter dan statische foto’s in het algoritme van de social media kanalen. Het maken van video content wordt dan ook cruciaal. 

Plaats vooral Stories 

Stories op de social media kanalen zijn nu al belangrijker dan de berichten in de feeds. Ze worden beter gelezen en gewaardeerd en deze trend zet zich voort in 2022. Vooral wanneer de stories video’s bevatten zullen zij beter scoren. 

Zet in op korte content 

Gebruikers gaan meer tijd besteden op social media, maar ze hebben een korte spanningsboog. Gemiddeld hebben ze 8 seconden dat ze hun aandacht kunnen behouden op jouw content.

Tip: Wil jij de social media optimaal inzetten in je marketingstrategie? Dan is de opleiding Social Media echt iets voor jou!

  • Tijdens de opleiding leer je de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van social media.
  • Ook maak je een social media plan, direct geschikt voor implementatie in je eigen organisatie.

Lees meer over deze opleiding ►

Over de auteur

één antwoord

  1. Sander Touw

    Allemaal goede tips die je in 2022 kunnen helpen om zoveel mogelijk klanten te vergaren. Het is belangrijk om elk jaar na te gaan wat je aan je social media kunt veranderen om ervoor te zorgen dat je je bezoekers blijft boeien. Vooral stories plaatsen en live gaan is iets dat vele mensen oog voor hebben en de impressie geeft dat je met de tijd meegaat.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.