Leestijd: ca. 2 minuten

Black Friday is hét moment voor consumenten om online de beste deals te scoren. Maar hoe haak jij hier als merk op aan met je social campagnes? 

1. Kondig Black Friday aan

Je kunt een aantal dagen of weken van te voren beginnen met het aankondigen van je deals. Dit kan je doen door een tipje van de sluier op te lichten over welke producten worden afgeprijsd. Laat je klanten alvast weten wanneer de campagne begint, wat ze kunnen verwachten aan producten en kortingen, en hoelang de kortingen zullen duren. Veel klanten zullen van tevoren al gaan plannen wat ze waar willen kopen. Het is dus een goed idee om ze te laten weten dat je meedoet met Black Friday!

2. Geef je loyale klanten exclusive deals

Black Friday is een goede kans om loyale klanten te laten zien hoe belangrijk ze voor je zijn. Bied hen een extra goede deal aan door een dag van te voren te beginnen met de kortingen of extra hoge kortingen te geven. Ze zullen deze extra aandacht en moeite waarderen, en een grotere kans hebben om op deze dag een bestelling te plaatsen door de exclusieve deals.

3. Gebruik social media om je deals te promoten

Een belangrijk onderdeel is het goed promoten van je deals. Gebruik je social media kanalen om zoveel mogelijk potentiële klanten te bereiken. Dit kan je combineren met tip 1 & 2 om je deals van te voren te promoten en je loyale klanten een exclusieve deal aan te bieden. Maak op deze manier optimaal gebruik van Black Friday!

4. Verkoop online & offline

Maak niet de veronderstelling dat op Black Friday iedereen naar de winkels gaat. Hier is waar je het grootste deel van de mensen kunt vinden, maar ook genoeg mensen zullen online zoeken naar kortingen en zo de drukte en chaos vermijden. Zorg ervoor dat je je ook op deze mensen richt.

Over de auteur

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.