Leestijd: ca. 2 minuten

Logo kleurInternet bepaalt de toekomst van de media, en is/wordt van levensgrote invloed op het dagelijks leven van bestaande en toekomstige generaties. Met name kennisinstellingen (Universiteiten, hogescholen enz.) en cultuurinstellingen (bibliotheken, musea enz.) krijgen veel te maken met nieuwe media en internetgeneraties. Binnen deze instellingen is echter vaak veel onduidelijkheid omtrent nieuwe media en het inzetten daarvan ten bate van de doelgroep.

Kennisencultuur.nl is een platform dat in het leven is geroepen om middels onderzoek en advies kennis-&cultuurinstellingen beter voor te bereiden op het inzetten van nieuwe media. In de komende maanden zal het platform vorm krijgen, en zal er een start worden gemaakt met enkele onderzoeken. De eerste enquête wordt in mei/juni verwacht. Onderzoeken die voorlopig op stapel staan zijn:

  • Onderzoek naar gebruik nieuwe media middelen binnen kennis-&cultuurinstellingen (medio 2009).
  • Onderzoek onder 6VWO studenten naar diens gebruik van internetkanalen tijdens het oriënteren naar een vervolgopleiding (eind 2009).

Kennisencultuur.nl is een initiatief van StepFree uit Tilburg, onder meer bekend van dit weblog Bijgespijkerd.nl. Kennisencultuur.nl is nog op zoek naar partners en geïnteresseerden, om de community vorm te geven. U kunt ook lid worden van de eigen Linkedingroep.

Kennisencultuur.nl

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.