Leestijd: ca. 2 minuten

Een jaar lang aandacht vragen voor de kinderprojecten van Cordaid Memisa én zelf zo’n project bezoeken in Afrika. Dat is hetgeen waar de deelnemers van de Jeugdambassadeur 2011 campagne van ASN en Cordaid voor gaan!

Deze maand starten de ASN bank en Cordaid Memisa hun zoektocht naar de nieuwe ambassadeur ASN jeugdsparen. Die gaat zich een jaar lang inzetten voor beide organisaties, met een bijzondere opdracht: aandacht vragen voor kinderen in ontwikkelingslanden! Tevens zal de ambassadeur een project in Tanzania bezoeken.

Centraal in deze zoektocht staan sociale media. De ASN bank en Cordaid Memisa zijn van mening dat de doelgroep (betrokken tieners) het beste via een digitale weg kunnen worden benaderd. Om het concept op te tuigen en deze campagne tot een succes te maken hebben de organisaties het social marketing bureau Pondres Social Marketing ingeschakeld. Manager Sjef Kerkhofs zegt: ‘Deze groep jongeren behoort tot de creators op het internet, dus de keuze om videosharing, widgets, een social media website en peer to peer recommendations te gebruiken sluit prima aan op hun internetgedrag’.

Naast een social media website (www.jeugdambassadeur.nl) , waar ‘duimpjes’ kunnen worden uitgedeeld aan de kandidaten en een Hyveswidget, die in opdracht van Pondres technisch werden gerealiseerd door het eveneens Tilburgse bedrijf Flashpoint, wordt ook actief gebruik gemaakt van social media seeding om de boodschap op de doelgroep over te brengen.

Over enkele maanden hopen we de resultaten van deze campagne op Bijgespijkerd te kunnen delen.

Over de auteur

Coen is een creatief web- ontwikkelaar die zich vooral richt op WordPress ontwikkeling. Diteza is reeds zijn tweede zelfstandige onderneming.

één antwoord

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.