Leestijd: ca. 2 minuten

Clayton Christensen is professor aan Harvard University en schrijver van meerdere boeken, waaronder het bekende The Innovator’s Dilemma. Inderdaad, het boek dat Steve Jobs in zijn biografie “deeply influential” noemt.

Tijdens de Gartner ITxpo van vorige maand gaf Christensen een keynote-presentatie van een uur. Dat lijkt lang, maar de tijd vliegt door de presentatiestijl, de humor en (vooral) de interessante inhoud. Kortom: een erg waardevol uurtje als je meer wilt weten over innovatie, productontwikkeling, concurrentie, etc.

In de presentatie komen o.a. de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Waarom slimme mensen verkeerde keuzes maken in innovatie.
  • “If you’re worried about what might kill you, look down, not to the left or right.”
  • “Kill a giant not by taking him head-on, but by attacking him in an area where he’s happy to leave.”
  • Waarom je voor succesvolle productontwikkeling niet de klant moet kennen, maar de job die hij wil uitvoeren.

Over competing against non-consumption, centralization followed by decentralization en hoe outsourcing tot business model-disruptie leidt.

De presentatie is niet te embedden, dus klik op onderstaande image om de presentatie te bekijken op de website van Gartner.

Over de auteur

Bram Koster

Doet dingen bij @marketingfacts en @onlinetuesday. Zoekt antwoord op de vraag: heeft het leven eigenlijk nog wel onzin?

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.