Leestijd: ca. 2 minuten

Deze week is het langverwachte boek “Delivering Happiness” gelanceerd, geschreven door voormalig Zappos.com CEO Tony Hsieh.

Het boek beschrijft Tony’s ontwikkeling van ondernemend klein jochie met weinig succesvolle wormenkwekerij tot bulkend rijke internetondernemer met miljoenen op de bank. Centraal in het verhaal staan de persoonlijk motivaties, overtuigingen en overwegingen van Tony gedurende zijn succesvolle loopbaan bij Zappos.com, de online schoenenwinkel die in 2009 voor 1.2 miljard door Amazon.com werd ingelijfd.

Het boek bevat interessante inzichten hoe Zappos.com zich van start-up tot miljoenenbedrijf ontwikkelde, met een unieke bedrijfscultuur die er volledig op gericht is om klanten happy te maken en werknemers zich gewaardeerd te laten voelen. Hierbij worden niet alleen de successen, maar ook de dalen beschreven, met CC’s van e-mails, checklijsten en leuke anekdotes. Het verhaal doet soms wat te Amerikaans aan, maar de oprechte en bescheiden schrijfstijl is prettig, besproken filosofie inspirerend.

Rondom het boek is naast een keurige website ook een community opgezet, de Happiness Movement, die zichzelf als doel heeft gesteld geleidelijk heel de wereld happy te maken. Een nobel streven waaraan ik graag een steentje bijdraag, en wel door een exemplaar van het boek weg te geven!

Wil je kans maken op een exemplaar van “Delivering Happiness”, reageer dan uiterlijk 25 juni op deze blog met een omschrijving van een moment waarop jij en een klant samen een gelukkig moment deelden! Samen met Sjef selecteer ik aan het einde van de maand een winnaar, die het boek gratis thuisgestuurd krijgt.

Over de auteur

Na een studie op Dublin City University is Polle momenteel terug in Nederland en werkzaam bij internetbureau ISM.

6 reacties

  1. Danny Verhoeven

    Gelukkigste momenten heb ik ervaren door mijn klanten te helpen met zaken binnen hun onderneming waardoor ze zelf meer klanten vinden en groeien.

    Ook wanneer dit niet de core business is. Er komt altijd meer terug naar mate je meer geeft!

    Beantwoorden
  2. Wilco

    De mooiste momenten die ik met een klant heb gedeeld.. Dan kom ik toch uit op de diverse trips (Reykjavik, Valencia etc) die me als dank zijn aangeboden door een klant/partner, zodat we gedurende een geweldig weekend konden proosten op de samenwerking! Als je je werk goed doet en de klant extra tevreden houdt, krijg je er vele mooie dingen voor terug!

    Beantwoorden
  3. Polle

    Klinkt als een affiliate trip, goed bezig Wilco! Kans voor bovenstaande heren om boek te winnen is nu 50%, zijn er nog meer leute die een happy story willen delen?

    Beantwoorden
  4. Ha Vo (@Simply op Twitter)

    Hi Polle,

    De gelukkigste momenten zijn wanneer een luisteraar, lead, prospect of een klant mij vertelt dat ik ze heb kunnen inspireren. Daar staat volgens mij nooit geld tegenover.

    Bij het echte geld verdienen voel ik mij gelukkig (en volgens mij mijn klanten ook wel) als mijn klanten serieus ingaan op mijn vraag “Hoe kunnen wij bij Componence onszelf verbeteren?”.

    Gr. Ha

    Beantwoorden
  5. Inge van der Heijden

    Het mooiste moment was toen ik afgelopen week als 23jarige onderneemster met een persoon 20 jaar ouder zat te praten, haar tips kon geven waardoor haar ogen begonnen te stralen, we binnen vijf minuten in een persoonlijke gesprek belandden, en dat ze me vervolgens gister mailde dat ik haar de motivatie heb gegeven haar lang gewilde onderneming nu te gaan opstarten..

    Mensen raken, en daar zelf energie uit halen. Win-win. En er is zo ontzettend weinig voor nodig behalve oprechte interesse. Dat vind ik je klant-relatie naar een hoger level (van happiness) tillen.

    Beantwoorden
  6. Polle

    Dank allen voor uw reacties! Heb namen op post-its geschreven en 1 exemplaar getrokken: Gefeliciteerd Inge, het boek komt eraan!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.