Leestijd: ca. 2 minuten

Sociale media beginnen steeds populairder te worden onder internetgebruikers. Logischerwijs beginnen dus ook steeds meer startups te verschijnen die inspelen op deze trend. Deze week bereikte een interessante en veelbelovende nieuwe startup mij, Infoyo genaamd.

Infoyo is een initiatief van Yonego, het internetmarketingbedrijf van het jonge ondernemerstalent Joris Toonders. De website speelt in op een van de grootste trends van dit moment, het online ‘delen van kennis’. Artikelen worden geschreven door en voor gebruikers van Infoyo. Hierdoor heeft het platform de mogelijkheid een breed en gevarieerd aanbod aan artikelen te publiceren voor haar lezers. Bovendien kunnen artikelen beoordeeld worden en kunnen reacties worden geplaatst.

Dit idee is natuurlijk niet uniek en wordt al veelvuldig aangeboden. Yonego heeft echter een unieke eigenschap toegevoegd aan het concept, dat geheel afkomstig is uit diens zoekmachinemarketingexpertise. Op de site worden bij artikelen relevante Adsense advertenties geplaatst, waar de schrijver van het artikel vervolgens 50% van de omzet van krijgt. Populaire artikelen die goed beoordeeld worden door de lezers van Infoyo genereren zodoende ook meer inkomsten voor de schrijver. Dit is een directe beloning voor het plaatsen van een populair artikel.

Al met al een zeer vernieuwend idee, wat het voor mensen die iets te vertellen hebben, ook nog eens financieel aantrekkelijk maakt hun teksten te publiceren. Ik ben erg benieuwd naar de eerste resultaten van deze nieuwe Startup!

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.