Leestijd: ca. 2 minuten

Social media, is het de grootste revolutie sinds de industriële revolutie? In de onderstaande video word aan het begin deze vraag gesteld en vervolgens worden er een hoop cijfers en feiten opgesomd. Deze wekken aardig de indruk dat het antwoord op de vraag ‘ja’ is. Maar is dat wel zo? Heeft social media echt zo veel impact op de wereld? Of is dit nog maar het prille begin van de hele revolutie? Wat staat ons nog te wachten?

Enkele cijfers die in deze video voorbij komen:

  • Social media is de nummer 1 activiteit op het internet en heeft porno daarmee van de troon gestoten.
  • Facebook zou op dit moment het 4 na grootste land zijn op aarde.
  • Ashton Kutcher en Ellen Degeneres hebben meer followers op Twitter dan het totaal aantal inwoners van Ierland, Noorwegen en Panama bij elkaar.
  • Er zijn meer dan 200.000.000 blogs.
  • 54% van de bloggers post dagelijks op hun blog of op Twitter.
  • 78% van de mensen vertrouwd aanbevelingen van kennissen en vrienden.
  • Maar 14% vertrouwd adertenties.

Patrick de Laive heeft op The Next Web.com ook een zeer aardige post geplaats over de social media revolutie.

Over de auteur

Simon is de jongste blogger op Bijgespijkerd. Met zijn 19 jaar is hij pas relatief kort actief in de ‘online’ wereld.

één antwoord

  1. Inge Beckers

    Als ik de hoeveelheid blogs mag geloven over Social Media is mijn antwoord volmondig JA! Een revolutie is tenslotte een plotselinge radicale omslag of verandering. Ik denk dat we nu middenin de Social Media revolutie zitten. Groot of niet de grootste, maar zeker met voldoende impact. Eigenlijk lijkt deze revolutie in context op de Seksuele revolutie van de zestiger jaren. De individuele beleving staat centraal, het doel, nut of genot verandert, en je ziet weer groepsvorming van gelijkgestemden (groups, communities).

    Voor Marketing professionals heeft het invloed op hun werkwijze of handelen. De wereld van gelijkgezinden staat sinds de opkomst van de social media maximaal met elkaar in verbinding. Nagenoeg iedereen heeft een profiel op het web. De wereld is het domein. Persoonlijk contact krijgt nieuwe betekenis. De virtuele ik wordt belangrijker dan de fysieke. En daarbij, de eigen tribe vindt men belangrijker dan ooit. Communiceren heeft vooral een emotionele basis waarbij een insight noodzakelijk is. Je moet als MarCom specialist onderdeel uitmaken van de tribe, to be in or out!

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.