Leestijd: ca. 2 minuten

SkittlesDe zoete tegenhanger van M&M’s, Skittles doet het even helemaal anders. De felle regenboog-kleuren die je zou verwachten op de homepage van de snoepjesfabrikant is ingeruild voor een wat minder vrolijke maar zeker niet minder goede variant. De invulling? Daar zorgen wij zelf voor!

De homepage www.skittles.com is namelijk gekoppeld met search.twitter.com, waardoor alle tweets met het woord skittles erin te zien zijn in chronologische volgorde. Klik je door, dan krijg je onder meer de producten pagina op Wikipedia, foto’s van Flickr, de Facebook fanpagina of filmpjes van YouTube. Alleen de laatstgenoemde is niet helemaal 2.0 aangezien je alleen de door Skittles zelf geuploade video’s ziet.

Wat de fabrikant doet is volgens mij helemaal nieuw in de productenwereld. Het is eigenlijk heel makkelijk, maar een grote stap op PR gebied. Daarnaast is het de perfecte viral; mensen kunnen zichzelf in de picture spelen door simpelweg Skittles content te plaatsen op de Social Media websites waar ze toch al op zitten. De ultieme web 2.0 site!

Over de auteur

8 reacties

  1. JoanHorsforth

    Leuk stukje, en aardige ontwikkelingen.

    Er is echter één belangrijke voorwaarde waar ze aan moeten voldoen. Een goed bereikbare site (in alle browsers). De site laadde heel langzaam bij mij. Hebben anderen daar ook last van ?

    Beantwoorden
  2. Erik Luyten

    Hier doet ‘ie het vrij snel. Nadeel is natuurlijk dat ze direct de andere website in de achtergrond laden; van een andere locatie en andere server, waardoor er iets vertraging in zit. Maar het menu zou er snel moeten zijn..

    Beantwoorden
  3. Rob de Bruyn

    Maar wordt er wel gemodereerd? Het zou te makkelijk zijn om als kwajongen of concurrentie negatieve tweets te plaatsen oid

    Beantwoorden
  4. Bas Bakker

    Ik denk dat deze viral alleen werkt bij de online / nieuwe media mensen. Ik kreeg hier op ons werk al teleurstellende reacties, en die mensen zijn internet minded.

    Beantwoorden
  5. Sjef Kerkhofs

    @Bas: Wellicht hadden ze een wat beter strategisch plan moeten bedenken in termen van ‘is de doelgroep er klaar voor’. Aan de andere kant, skittles is wel een product voor kids (internetnatives!). Jouw collega’s op het werk zijn waarschijnlijk niet de doelgroep.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.