Inspiratie… iedereen zit er weleens om verlegen. Reclamemakers, marketeers en bloggers moeten het vooral hebben van hun creativiteit. En creativiteit en inspiratie zijn nauw met elkaar verweven. Wanneer ik bepa...
Offshoring of uitbesteding bestaat al jaren. Tegenwoordig is het ook mogelijk om via internet freelancers te vinden die het werk opknappen. De site Guru.com biedt een ´freelance marktplaats´ in meer dan 160 ver...
Op kop lopen in de rat race van nieuws betekent inleveren op kwaliteit en het checken van feiten. Wie telkens als eerst het laatste nieuws over de varkensgriep de wereld in wil slingeren, kan niet alle feiten checken. Kiezen voor snelheid is toegeven op kwaliteit en visa versa. Of kan het toch allebei? Vooraan in de rat race met diepgaand en gecheckt nieuws.
Vandaag verscheen er uit de hoge hoed van Forrester weer een nieuw onderzoeksdiamantje. Dit keer was de enorme groei van consumentdeelname aan Social networks, en de groeiende rol van merken daarbinnen, voldoe...
Maketeers negeren social media, dat is de stelling en het onderwerp dat ik vandaag wil gaan bespreken. Marketeer bij de kleinste tot grootste bedrijven negeren Social media op grote schaal. Maar waarom dan? Wel...
Ik ben dol op de rapporten van Nielsen, dat mag gezegd worden! Eerder schreef ik al diverse samenvattingen van hun rapportages op onder andere Bijgespijkerd en Molblog. Welnu, Nielsen komt weer met een nieuw on...
Midden 2008 werd start-up Yunoo (toen nog Qash) in private beta gelanceerd. De site, opgezet door een aantal studenten, biedt inzicht in de persoonlijke financiële situatie. Ik heb destijds een accoun...
Miscommunicatie door interpretatiefouten en aannames lijken tegenwoordig meer regel dan uitzondering. Met name marketeers zijn erg bedreven in het communiceren in jargon. De vaak Engelstalige termen vliegen je ...
Het lijkt er toch op dat de enorme groei van Twitter, en de absurd hoge media aandacht het gewenste effect hebben. Steeds meer VIPS en grote bedrijven beginnen geïnteresseerd te raken in Twitter, zo bleek onder...
Schreef ik eerder deze maand nog dat er kansen lagen in Buzzmarketing op Twitter, ondertussen heeft een Twitvertising bureau al een slechte naam weten te creëren voor adverteren via dit microblog. Gelukkig nog ...
Het gebruik van sociale media binnen een online marketingstrategie is een regelmatig terugkerend onderwerp op Bijgespijkerd. Zo schreef Sjef een paar weken geleden een post over strategie bij het starten van ...
Een van de leuke voordelen van het beheren van een weblog is de mogelijkheid tot het monitoren van bedrijfsreacties op je eigen posts. Oftewel…we kunnen zelf lekker kijken welke bedrijven goed en welke bedrijve...
De trend die we in de marketing zien is Social, Social en nog eens Social. Ieder bedrijf krijgt van alle kanten te horen dat men moet investeren in Social media. In de meeste gevallen is dat ook zeker aannemeli...
Het is jullie waarschijnlijk niet onopgemerkt gebleven dat er momenteel in marketingland een flinke discussie gaande is over de kennis van marketingstudenten betreffende Online marketing & Nieuwe media. Bed...
Personal branding is en blijft een hot item in het marketinglandschap van de komende jaren. Zeker nu er steeds meer mensen thuis zitten zonder werk neemt de interesse voor Personal branding toe. Zo merk ik bijv...