Leestijd: ca. 2 minuten

Begin dit jaar publiceerden Jaap Bloem, Menno van Doorn en Sander Duivestein van ViNT, het ‘nieuwe technologie verkenningscentrum’ van Sogeti, het boek Me the Media.

Me the media is een overzicht van het verleden, heden en de toekomst van de media. Het boek zoemt in op de popularisering van de webmedia. Een absolute tip voor iedereen met interesse in webmedia/nieuwe media en voor marketeers die de laatste ontwikkelingen willen volgen. De inhoud wordt op een leuke speelse manier gebracht, en er worden enorm veel boeiende praktijkvoorbeelden aangehaald die veel van jullie bekend in de oren zullen klinken. Buiten veel nieuwe informatie dus ook veel bevestigende herkenning.

Me the media beschrijft nadrukkelijk de toekomst van de media en de verschuiving van Massamedia naar mediamassa, waarin elk individu zijn eigen medialegertje vormt. De term die wordt aangedragen voor het individu in de nieuwe mediaomgeving is zodoende ook het egocentrische Hypergo.

Een toekomst waarin bedrijven zich steeds meer moeten mengen in de online maatschappij, en waarin ze in discussie moeten treden met het individu dat een merk kan maken maar zeer zeker ook kan breken, jaagt veel bedrijven schrik aan. Dit zorgt voor veel terughoudendheid. Als bedrijf kun je de ontwikkelingen echter niet blijven negeren. Ontdekken en experimenteren is dan ook het advies waar meer bedrijven zich aan zouden moeten wagen. Tenslotte blijft de gouden regel: ‘ Een klagende/negatieve klant die goed geholpen wordt, is nadien loyaler dan vooraf ‘.

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.