Leestijd: ca. 2 minuten

Sinds eind november werk ik voor de Zeeman. De Zeeman? Jawel, de Zeeman! Begin november zijn zij samen met reclamebureau Persuade een campagne begonnen om te laten zien dat trendy producten van hoge kwaliteit niet duur hoeven te zijn. Op de actiepagina worden dan ook gratis fel gele boxershorts weggegeven tegen enkel verzendkosten. Op deze wijze willen ze in tijden van economische problemen een statement maken tegen dure merken als Bjorn Borg en Calvin Klein. Tot zo ver het reeds bekende verhaal.

Als verantwoordelijke voor de social marketing activiteiten van de campagne verbaas ik me dagelijks over de grote betrokkenheid die deze campagne bij de jeugd heeft losgemaakt. Twee jonge gasten begonnen zelfs een hyves speciaal voor de campagne, die inmiddels bijna 550 leden heeft! Maar dat is nog niet alles. Men maakt ook volop foto’s en plaatst deze op de Hyve. Er zitten zowaar zelfs ware kunststukjes tussen.

Moraal van dit verhaal: Onze jeugd is zo lui, creatiefloos en vervelend nog niet. Het zit wel goed met onze toekomst en de betrokkenheid!

Over de auteur

Sjef is social media strateeg. Hij is Commercieel Directeur en DGA bij DailyDialogues en is oprichter van Bijgespijkerd.

3 reacties

  1. Ramon Kool

    Erg gaaf dat jongeren dit soort dingen oppakken. Ik vraag me ook af welke jongeren niche dit is? Zijn zij specifiek op zoek naar iets om zich tegen af te zetten (Zeeman was altijd een suf merk), of is het specifiek het product?

    Beantwoorden
  2. Sjef Kerkhofs

    @Ramon Ik denk dat het vooral het statement is en dat het gewoon een leuke collectorsitem is. Het gaat hier om een soort van ‘cultproduct’ dat vooral de vooruitstrevende trendgevoelige jongeren gebruiken om anders te zijn dan de grijze massa. Dat is mijn idee in ieder geval 😉

    Beantwoorden
  3. Maurice Beerthuyzen

    Hi Sjef,
    Ook vandaag weer op de voorpagina van het AD: De Zeeman-boxers zijn niet aan te slepen! Ik ben idd ook erg benieuwd naar de oorzaak van het succes. Misschien leuk om daar ism Persuade nog eens wat meer aandacht aan te geven op Bijgespijkerd.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.