Whitepapers zijn al geruime tijd een goede bron voor het werven van leads en een manier om jezelf als expert in de markt te zetten. SlideShare is de laatste tijd aan een grote opmars bezig. Je ziet steeds meer ...
Social media en marketing. Ik heb er moeite mee. Geen moeite met de welkome instrumenten als Twitter, LinkedIn, (micro) bloggen, YouTube en Google Wave, maar wel de moeite met de verkeerde plaatsing van Soci...
Velen gaan prat op het bedrijf waar ze werken en brengen dit ook nadrukkelijk naar buiten. Een personal brand gaat echter over iemands expertise, hetgeen min of meer los staat van het bedrijf waar je op dat mom...
Personas is een onderdeel van de Metropath(ologies) tentoonstelling in het MIT Museum en is mede geïnitieerd door the Sociable Media Group van het the MIT Media Lab. Deze webapplicatie maakt gebruikt van een ge...
We spreken als consultants altijd over trends, de nieuwe middelen en 'hoe het allemaal anders moet in de marketingmix en vooral strategie van de onderneming'. We vergeten daarbij iets zeer belangrijks uit het o...
Customer Service is een hot-item in een tijd waarin klanttevredenheid bepaald hoe consumenten praten over de dienstverlening. Waarmee ze direct invloed uit oefenen op consumenten die opzoek zijn naar een nieuw...
Zoals ik reeds in mijn vorige post over Personal branding heb aangegeven, merk ik dat de term vaak een negatieve klank heeft bij groepen waaraan ik lezingen en workshops geef. Dit negatieve imago komt vooral vo...
Twitter correcting heette het, een hernieuwde poging van Twitter om spam accounts uit te filteren. Ik had zelf ongeveer 130 volgers minder, op een totaal van meer dan 1500 volgers. Een kleine 8%, wat zou ku...
Een aantal weken geleden bedacht ik mij dat door het posten op Bijgespijkerd.nl mijn eigen weblog steeds minder aandacht en dus automatisch ook bezoekers krijgt. Ik vroeg mezelf af of ik dit erg vond en dat von...
Steeds meer marketeers zijn het er over eens dat personal branding de toekomst heeft, en dat het steeds belangrijker zal worden om je op persoonlijke titel te onderscheiden van de grote massa. Ik ben een van di...
Afgelopen donderdag gaf ik, zoals Coen Meerbeek reeds eerder beschreef, een workshop bij het bedrijf Ymor. De workshop was gericht op de impact die het aanwezig zijn in Sociale media heeft op de medewerkers en ...
Vanuit StepFree geef ik regelmatig workshops en lezingen over Personal branding aan studenten, ondernemers en medewerkers van bedrijven. Vaak weten de deelnemers al wel het een en ander over de middelen die ik ...
Communities en Social networks worden door steeds meer bedrijven en personen ingezet voor netwerkactiviteiten en relatiebeheer, dat is een feit. Ik juich deze ontwikkeling natuurlijk ook zeer toe, simpelweg gez...
Een online community opbouwen kost veel tijd en energie. Je kiest zorgvuldig de plaatsen waar je online aanwezig bent, en een goed verhaal om op deze plaatsen te verspreiden. Daarna begint een spel van bouwen, ...
Tijdens netwerkgelegenheden worden visitekaartjes over en weer uitgedeeld. Menig professional heeft een bakje met tientallen visitekaartjes die over de jaren heen verzameld zijn. Hoe zit het met visitekaartjes ...