Een merk is een associatie in het denken van de koper, gebruiker of klant, B2B en B2C. Een goed merk is zeker ondersteunend in een awareness fase en is zeker mede richting gevend aan de uiteindelijke beslissing...
De beleving voor een klant van ons product of onze dienst is een succesfactor voor herhalingsaankopen en trouwheid van die klant. De beleving die mensen hebben bij het merk is meer dan een merk bouwen of de foc...
In het eerste deel van dit tweeluik over merkconsistentie is het model voor merkconsistentie onder de loep genomen. In deel 2 gaan we een aantal elementen noemen die de merkconsistentie in de verschillen...
Een merk is een associatie in het denken van de klant. Vaak wordt het merk vanuit de organisatie omschreven, bijzonder juist omdat de definitie van een merk vanuit de klant wordt gedefinieerd. Merkstrategie is...
Er zijn weinig andere sectoren waar zo veel innovatie plaatsvindt, als in de retailsector. Zowel on- als offline veranderen concepten in rap tempo. De controle verschuift van de retailer naar de consument. (me...
Bij het ontwikkelen van een cross media strategie of het inzetten van marketinginstrumenten is budget vaak een discussie. En dan niet dat je niet weet wat iets kost of wat iets gaat opbrengen. Het gaat om het ...
Een geslaagd logo moet aan vele criteria voldoen’. Dat is correct maar welke van die criteria worden best gehandhaafd en welke zijn slechts mythes? In deze infographic worden 7 van de meest voorkomende mythe...
Het belang van kleuren wordt wel eens onderschat. Vanuit de psychologie van de communicatie en de neuromarketing, is een duidelijke beweging, op basis van onderzoek, dat kleuren wel degelijk invloed hebben op h...
In de praktijk is het een vaak gehoorde vraag. Hoe krijg ik mijn managers of directie mee wanneer ik een campagne of strategie heb uitgedacht. (meer…)...
Nagenoeg iedereen in werkend Nederland heeft een LinkedIn profiel. We gebruiken het als CV wanneer we werk zoeken, we gebruiken het om opdrachten te werven, content te krijgen en te netwerken. Een breed scala a...
Een campagne succesvol maken hangt met veel aspecten samen. Het gaat te ver om in 1 document de oplossing aan te dragen waar elke marketeer mee bezig is. (meer…)...
Als we alle bio's op Twitter moeten geloven, dan wordt de ene helft van Nederland toegesproken door de andere helft. Dat zou toch vreemd zijn. Het lijkt er dan op dat veel Tweeps zichzelf onder meer graag als s...
Twitteraars die complimententweets krijgen en die vervolgens retweeten moeten door Twitter disciplinair geschorst worden! Zo, dat is er uit. Nee, ik ben niet boos. Ik ben alleen teleurgesteld. Ze vervuilen mijn...