Donderdag 8 november stond de eerste editie van het Online Advertising Congres in Haarlem op de agenda. Het congres wil voornamelijk aandacht besteden aan display advertising, dat door nieuwe vormen v...
Sinds de komst van de eerste banner online heeft de term ‘online advertising’ zijn intreden gedaan. De markt heeft zicht sindsdien enorm ontwikkeld. Echter is de laatste paar jaar de belangstelling vo...
De introductie van Edgerank in 2010 maakte van Facebook-marketing een echte uitdaging. Edgerank zorgt er, zoals jullie waarschijnlijk wel weten, voor dat je pagina een waarde ontwikkelt aan de hand van de popu...
Eind juli maakte Google bekend dat er plannen waren om retargeting via Google Analytics mogelijk te maken. Inmiddels is deze optie ook in Nederland volledig uitgerold. Het is dus inmiddels mogelijk om bezoekers...
Jarenlang was het alleen mogelijk om LinkedIn Ads in het Engels in te zetten. Sindskort is daar eindelijk verandering in gekomen en kun je voortaan adverteren op LinkedIn in 18 verschillende talen, waaronder in...
Misset Horeca deed laatst een onderzoek naar de online reviews van restaurant- en hotelsites. Volgens Misset staat” ‘er zoveel onzin op deze sites dat je ze beter kan opdoeken’. Daarnaast kwam Emerce deze week...
Met een verzesvoudiging van de omzet in de afgelopen vijf jaar zijn de Apple Stores een schoolvoorbeeld van hoe je premium elektronica aan de man brengt. Drie pijlers achter dit succes worden online met succes ...
Over aandacht heeft HEMA niet te klagen. Dat geldt natuurlijk voor de winkels, maar ook online gaat het hard met het merk. Hoe hard, dat vertelde Head of E-Commerce Boudewijn van Nieuwenhuijzen eergisteren tijd...
Marketing, reclame & branding... Als we heel zwart kijken zijn dit allemaal vormen van manipulatie; en zwart gezegd moeten we de consument beschermen tegen de grote boze merken. Toch zie ik het persoonlijk ...
Veruit de meeste bedrijven die op Facebook adverteren maken gebruik van de 'Marketplace ads'. Deze advertenties worden getoond naast de timeline van de gebruiker. Maar grotere bureaus of adverteerders kunnen vi...
Donderdag 9 februari was ik bij een presentatie van René Boender en Jos Ahler, genaamd 'Great to Cool meets Generatie Z'. René Boender gaf behapbare informatie over marketing op het web, waarna Jos Ahlers in g...
Facebook is eigenlijk al een 'ideaalplaatje' voor adverteerders door de mogelijkheden om je doelgroep te specificeren. Je kunt namelijk advertenties tonen aan gebruikers met specifieke interesses, demografisch...
Zoals we onlangs voorspelden zou 2012 weleens het jaar worden van Google Plus kunnen worden, in ieder geval wel als het aan Google ligt. Daarom heeft Google bijvoorbeeld bepaald dat iedereen die een Google-acco...
Aan het einde van het jaar publiceren veel blogs hun verwachtingen over het jaar dat volgt. Ook wij, PauwR, willen onze verwachtingen voor 2012 delen met de Bijgespijkerd-bezoekers. Naast Facebook Adver...
Aan het einde van het jaar publiceren veel blogs hun verwachtingen over het jaar dat volgt. Zo heeft Marketingfacts de SEO trends van 2012, Molblog presenteert een vooruitzicht op het sportjaar 2012 e...