Er wordt veel geld geïnvesteerd in contentmarketing. Content en het op de markt brengen van content is een belangrijke schakel in de customer journey om het succes te boeken. (meer…)...
Denken vanuit de klant is de vaste marketingomschrijving die we allemaal kennen. De afgelopen jaren heeft het begrip neuromarketing meer aandacht gekregen. (meer…)...
We weten maar al te goed dat onderlinge en wederzijdse aanbevelingen het best werken. Peer-2-peer werkt beter dan welke vorm van adverteren, online en offline, dan ook. (meer…)...
Het managen van sociale media is een vraag op zich. Social media staat ook niet op zichzelf, het is een onderdeel van de marketingstrategie. Binnen de marketingstrategie is de marketeer voortdurend op zoek naar...
Het meten van de conversie op websites is de basis voor het succes van de website. Het is echter vaak complex, althans zo wordt gedacht, om de conversie te verbeteren. (meer…)...
Je hoort het vaak: “we zetten social media in”. Dat is een vreemde zin want sociale media als begrip is wel een heel erg breed begrip. Met deze 7 stappen krijg je een template om een sociale media strategie te ...
Neuromarketing en het nadenken over de psychologie van de communicatie. Het is een thema dat steeds meer onze aandacht trekt en waar we eigenlijk als marketeer meer mee bezig moeten zijn. (meer…)...
De nadruk om te praten over tevreden klanten is natuurlijk groter dan om te praten over niet tevreden klanten. Aan de andere kant hebben we het bij ontevreden klanten ook vaak over het topje van de ijsberg. (m...
Voor het samenstellen van de cross media strategie maar ook het uitvoeren van de verschillende campagnes is het nodig om je klant goed te kennen. Een methode om daar goed mee om te gaan is het werken met een pe...
In de praktijk spreken we steeds vaker over Inbound Marketing. Om te beginnen een omschrijving van Inbound Marketing: "Inbound Marketing is een strategie gericht op het proces dat klanten de onderneming goed ...
In een wereld waar de meeste aandacht uitgaat naar de ontwikkeling die te maken hebben met online marketing en online communicatie, is ook het offline deel van een campagne zoals direct mail een succesvol instr...
Voor het komende jaar is de voorspelling dat email het meest gebruikte kanaal blijft voor leadgeneration in B2B markten. Verschillende onderzoeken van bureaus laten cijfers zien dat ruim 60% van de mensen tijde...
Het inzetten van social media is meer vanzelfsprekend geworden dan dat het nog ter discussie staat. Vaak is het nog wel onderwerp van gesprek in het kader van kosten en baten en op welke wijze wordt “succes” ge...