Analyseren en meten van inspanningen en daarmee het effect van ons marketingbudget kunnen bepalen, is de basis voor elke marketingstrategie. Wat is Social Analytics: “Een discipline gericht op het meten van d...
Het is bekend dat mensen anders denken en dat de linker en de rechter hersenhelft anders functioneren. De ontwikkeling van de neuromarketing is dan ook als vanzelfsprekend te beschouwen. (meer…)...
Veel voorbeelden en cases in de marketingliteratuur en de marketingbijeenkomsten gaan over ondernemingen die vaak toch een groter budget hebben en met meerdere marketing specialisten werken. Dan is het voor de ...
Nagenoeg elke onderneming verkoopt iets. Dus sales is belangrijk. Het samensmelten van de marketingcommunicatie inspanningen en de verkoopinspanningen komen, zeker door online ontwikkelingen, steeds meer in elk...
We lezen er veel over. En het is ook zo. Afbeeldingen sturen de ogen. Vanuit de neuromarketing weten we dat rechter en linker hersenhelft gestuurd worden door emotie en ratio. (meer…)...
We kunnen wel stellen dat we de beginfase van sociale media echt door zijn. Vanuit de product life cycle kan worden gesteld dat de majority wel met deze media aan de slag is. (meer…)...
Het inzetten van Instagram voor zakelijke doeleinden ligt niet direct voor de hand. We kennen allemaal wel Instagram, de meeste gebruiken ook Instagram, echter het daadwerkelijk inzetten van Instagram als onder...
Sociale media zijn niet weg te denken uit onze marketingstrategie. Algemeen wordt een marketingstrategie herleid uit de ondernemingsstrategie e doelstellingen. (meer…)...
Twitter is zakelijk gezien nog steeds een sociaal medium dat met meer en minder succes wordt gebruikt. Het inzetten van Twitter in de marketing strategie om te zorgen voor succes vraagt wel om enig inzicht in h...
Wie herinnert zich de film niet van Nokia rond het millennium, mensen wordt gevraagd of ze een mobiel toestel zouden aanschaffen. De reacties varieerden van “ik heb een pieper” via “ik heb een antwoordapparaat”...
Elk marketingplan bevat online elementen. Elk online element is goed onderbouwd. Toch een aantal tips om te kijken naar je online strategie. (meer…)...
Marketing is een breed begrip geworden in de loop der jaren. Zonder in te gaan op de meerwaarde van een dergelijke ontwikkeling is er vanuit de tientallen benaderingen gekozen om er 4 uit te lichten. (meer&hel...
Er zijn weinig andere sectoren waar zo veel innovatie plaatsvindt, als in de retailsector. Zowel on- als offline veranderen concepten in rap tempo. De controle verschuift van de retailer naar de consument. (me...