Inspiratie… iedereen zit er weleens om verlegen. Reclamemakers, marketeers en bloggers moeten het vooral hebben van hun creativiteit. En creativiteit en inspiratie zijn nauw met elkaar verweven. Wanneer ik bepa...
Deze week werd ik door blogger Alain Thys gesterkt in mijn opvatting dat marketingland achter loopt. Ga zelf maar na hoe de wereld de afgelopen 15 jaar is veranderd. Kijk naar welke plaats TV, (mobiele) telefoo...
Een van de leuke voordelen van het beheren van een weblog is de mogelijkheid tot het monitoren van bedrijfsreacties op je eigen posts. Oftewel…we kunnen zelf lekker kijken welke bedrijven goed en welke bedrijve...
Personal branding is en blijft een hot item in het marketinglandschap van de komende jaren. Zeker nu er steeds meer mensen thuis zitten zonder werk neemt de interesse voor Personal branding toe. Zo merk ik bijv...
Twitter is hot, misschien nog niet onder de jeugd van tegenwoordig maar voor steeds meer internetters wordt Twitter een bekend fenomeen. Na aandacht in EenVandaag zorgde de vliegtuigcrash bij schiphol in Neder...
Transmedia storytelling...het vertellen van je bedrijfsverhaal op diverse media die elkaar aanvullen. Of veel beter nog, het crowdsourcen van je bedrijfsverhaal door het publiek middels diverse media. Transmed...
Vissen waar de vissen zijn....dat is de titel van vandaag, die trouwens geheel gejat is van mijn all time favourite goeroe, Jeremiah Owyang. Maargoed, beter goed gekopieerd dan slecht bedacht toch..? De vissen...
Iedere internetmarketeer wil tegenwoordig weten wat de bezoekers op zijn website doen. Hoe is de conversie van de verkoopmodule? Hoeveel mensen bezochten die campagne? Kennis van de bezoeker is essentieel om co...
Afgelopen week verscheen er op diverse weblogs internationaal een bericht met de inhoud ‘social networks meer gebruikt dan email’. Dit bleek afkomstig uit een onderzoek van onderzoeksbureau Nielsen. De meeste v...
Zo…dat is nog eens een schreeuwerige titel, maar het komende artikel gaat nadrukkelijk uitleggen waarom ik dit idee heb. Er gebeurt veel in Tilburg op het gebied van Digitale media….erg veel! Vandaar dat de do...
Eind 2008 kwam het nieuwe boek van Seth Godin uit, genaamd 'Tribes', met de pakkende subtitel 'we need you to lead us'. Seth Godin is een gevierd schrijver met bestsellers als 'Purple Cow' en 'All marketeers a...
Nu Social Media steeds verder ontwikkelt en aan bekendheid begint te winnen, wordt het tijd eens te analyseren waarvoor het allemaal ingezet kan worden en waar rekening mee gehouden dient te worden. Veel, Tevee...
Marketing en marketingcommunicatie op een juiste manier toepassen is 'moeilijk' voor velen omdat het zo makkelijk lijkt. Heel eenvoudig legt 'Let me talk to you' uit dat het concreet gaat om simpele elementen...
Dat we met z’n allen in wat zwaarder economisch weer zitten mag voor niemand nog nieuws zijn. Krantenkoppen worden deze week gedomineerd door slechte economische cijfers en “recessie” is een vies oud woord dat ...
Laatst kwam ik op de hoogte van het boek What Would Google Do van blogger Jeff Jarvis. Hierover schreef ik meteen een column op Hot Spot, en het was geen positieve. Jarvis stelt namelijk dat elk bedrijf zijn id...