Leestijd: ca. 1 minuten

eco1Deze presentatie van The Economist kreeg ik doorgestuurd door een collega van me. Een aantal  interessante  slides over adverteren in economisch moeilijke tijden. Eerder heb ik hier al een post over geschreven met, vind ik zelf, een leuke discussie:).

Ik ben het vooral eens met de conclusie aan het eind van de presentatie. Jullie?

Over de auteur

Sjoerd heeft gewerkt voor M2Media Hilversum, en zich bezig gehouden met het inplannen, opstarten en optimaliseren van online campagnes. Per mei is hij fris begonnen bij Mediaedge:cia.

4 reacties

  1. Maarten

    Bedankt voor de tip, echt een prachtige presentatie. Het ziet er zo gelikt uit dat je alles al wil geloven, ongeacht de inhoud.

    Ik ben het er natuurlijk mee eens dat dit de tijd is om marktaandeel te stelen. Het is in ieder geval de tijd om het te proberen. Het blijft natuurlijk wel een recessie, dus het zal slechts een klein deel van de bedrijven daadwerkelijk lukken.

    Beantwoorden
  2. Sjoerd Bosmans

    @Maarten: idd een mooie he;) ongeacht of het nu daadwerkelijk lukt in recessietijd, vind ik het juist belangrijk dat bedrijven de effecten van hun korte termijn strategie beseffen en dat vind ik één van de goede dingen van deze presentatie. Het effect voor je omzet wanneer je als bedrijf korte termijn denkt.

    Beantwoorden
  3. Pieter Bas Elskamp

    Damn, strakke presentatie…

    De inhoud is mijns inziens van bekende en zeer terechte strekking, die niet vaak genoeg herhaald kan worden! Er zijn teveel bedrijven die zo kortzichtig gaan snoeien en idd niet nadenken over de gevolgen.

    Beantwoorden
  4. Christian Fidom

    Netjes die presentatie. Dit laat bedrijven beseffen wat de latere gevolgen van hun acties zijn. Ze zouden dit bij veel bedrijven moeten laten zien. Nogmaals erg mooi gemaakt.

    Beantwoorden

Laat een antwoord achter

Je e-mail adres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.